دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1397 - 13:31
رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

افزایش 15 درصدی هزینه طرح ترافیک در سال 98

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزینه طرح ترافیک در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۵ درصد نخواهد بود.
کد خبر : 357729

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی ظهر امروز در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پانزدهم بهمن فرصت داریم تا عوارض سال ۹۸ را جهت تردد در محدوده‌های طرح ترافیک تصویب کنیم و مقرر شد جلسه امروز تا ساعت 5 بعد از ظهر ادامه داشته باشد تا کلیه دستورها نسبت به عوارض سال ۹۸ به پایان برسد.


وی تصریح کرد: اولین موضوعی که امروز مورد بررسی قرار گرفت، بودجه سال ۹۸ شهرداری بود که توسط شهردار تهران ارائه شد و این موضوع به زودی در یک فرصت یک‌ماهه در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موضوع بعدی، عوارض تردد در محدوده‌های ممنوعه شهر تهران بود که نام آن به «لایحه کاهش آلودگی هوا» تغییر پیدا کرد و جزئیات آن با هماهنگی کمیسیون حمل و نقل، برنامه و بودجه و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب رسید.


هاشمی رفسنجانی در ادامه به موضوع ارزش افزوده در طرح‌های توسعه شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع به اتمام نرسید و تنها یک ماده از ۵ ماده آن به تصویب رسید و بعد از ظهر امروز باقی موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی همچنین به موضوع هزینه طرح ترافیک در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این هزینه نسبت به سال ۹۷ اجازه ندارد تا بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم تناسب وضع عوارض در محدوده طرح ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران نیز گفت: شهر تهران نسبت به سایر شهرهای بزرگ امکانات خوبی را در مرکز شهر فراهم کرده است و تمام خطوطی که در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک قرار دارد، خطوط مترو و بی‌آرتی از آن عبور می‌کند.


هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ۴۶ ایستگاه مترو و ۶۰ کیلومتر از خطوط بی‌آرتی در محدوده ممنوعه تردد خودروها قرار دارد، افزود: توسعه حمل و نقل در مرکز شهر، در مقایسه با پاریس و لندن در وضعیت بهتری قرار دارد.


وی با بیان اینکه در صورتی که هزینه سوخت در تهران همانند شهرهایی همچون پاریس و لندن واقعی نیست، اظهار کرد: در این صورت مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرده و به حمل و نقل عمومی روی می‌آوردند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم تعداد واگن‌ها باید افزایش یابد و در این خصوص درخواست‌های جدی را داشتیم.


انتهای پیام/4105/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته