دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1397 - 11:51
حناچی:

رکود اقتصادی کشور بر فعالیت‌های شهرداری هم اثر گذاشته است

شهردار تهران گفت: رکود اقتصادی کشور بر فعالیت‌های شهرداری هم اثر گذاشته است.
کد خبر : 357685
260947.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران اظهار کرد: پس از تصویب برنامه پنج ساله سوم، لایحه بودجه سال ۹۸ را متناسب با اهداف این لایحه تنظیم و تقدیم شورای شهر کردیم و تلاش شد در تدوین این لایحه شرایط اقتصادی کشور لحاظ شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رکود و رونق اقتصادی کشور در شهرداری اثرگذار است، در سال‌های گذشته رکود در بخش مسکن و افزایش تورم عدم اجرای برخی تعهدات مسائلی را برای منابع شهری به دنبال داشته است.


شهردار تهران ادامه داد: بودجه سال ۹۸ با توجه به نوسانات، سهم درآمدهای پایدار، تورم دیون طرح‌ها و پروژه‌ها، ازدیاد نیروی انسانی طی سال‌های گذشته و نیز حجم فزاینده نیازها و اقتضائات اداره کلان شهر تهران تدوین شده است.


حناچی در خصوص روندها و رویکردهای تدوین بودجه سال ۹۸ نیز گفت: شفاف‌سازی منابع درآمدی، تأکید بر انضباط مالی بودجه‌ای بین منابع و مصارف، پیش‌بینی سازوکارهای لازم جهت تحقق منابع درآمدی، روش‌های نوین تأمین مالی همچون مشارکت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.


شهردار تهران تمرکززدایی و پرهیز از پیش‌بینی اعتبارات متمرکز، پیش‌بینی کاهش نابرابری در برخورداری از خدمات، رونق حداکثری فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست و توجه جدی به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی را از رویکردهای تدوین بودجه سال ۹۸ عنوان کرد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته