دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1397 - 10:21
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

4 تعریف از اقتصاد مقاومتی/ نظام اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرا شود

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی اقتصاد مقاومتی را به چهار گونه تعریف و بر طراحی و اجرای نظام اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
کد خبر : 357613
IMG-20190130-WA0013.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، فرزاد صباغ‌زاده با نگارش دو مقاله با عنوان‌های؛ تبیین مفهوم، اهمیت و نقش انقلاب اسلامی در تحقق استقلال فرهنگی در بیانات مقام معظم رهبری و آسیب‌شناسی اقتصادی جمهموری اسلامی در شرایط محقق‌نشدن اقتصاد مقاومتی، توانست یکی از برگزیدگان همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.


صباغ‌زاده در گفتگو با خبرنگار آنا درباره مقاله‌های برگزیده شده خود اظهار کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری اساس و ریشه فرهنگ عبارت از عقیده، برداشت و تلقی هر انسانی از واقعیات و حقایق عالم و نیز اخلاق فردی و اجتماعی و ملی است.


وی افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفتمان فرهنگ دینی در اصالت قرار گرفت و گفتمان‌های دیگر به حاشیه کشیده شد.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول گفت: از دیدگاه رهبر انقلاب، فرهنگ همانند هوایی است که تنفس می‌کنیم و پاک و آلوده‌بودن آن در بدن افراد آثاری بر جای می‌گذارد.


معاون بررسی و تحلیل کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خاطرنشان کرد: می‌توان گفت، استقلال فرهنگی از استقلال سیاسی و اقتصادی بالاتر است، یعنی فرهنگ استقلال، اعتقاد و ایمان به استقلال یک ملت به این نقطه که رسید و توانست با هر نوع وابستگی مقابله کند، استقلال یافته و هیچ مشکلی ندارد.


صباغ‌زاده تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان به چهار گونه تعریف کرد؛ اقتصاد موازی به معنای تدوام تاسیس نهادهای انقلابی به منظور تامین اهداف اقتصادی انقلاب، اقتصاد ترمیمی یعنی اقتصادی که به دنبال مقاوم‌سازی آسیب‌زدایی و ترمیم ساختار نهادهای فرسوده و ناکارآمد اقتصادی است، اقتصاد دفاعی یعنی بررسی ابتدایی ابزارهای دشمن در حمله به اقتصاد کشور و اقتصاد الگو که بیان می‌دارد، اساس  اقتصاد مقاومتی رویکردی کوتاه‌مدت نیست.


صباغ‌زاده بیان کرد: تحقق ظرفیت‌های جدی و شگفت‌انگیزی که در اقتصاد ایران وجود دارد، محقق نخواهد شد مگر اینکه نظام اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرا شود و مهم‌ترین راه مقابله با خصومت‌های اقتصادی دشمنان، طراحی و اجرای نظام اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش آنا، صباغ‌زاده تنها برگزیده خوزستانی در همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است که هم مقاله ارئه داد و  در همایش سخنرانی  کرد.


انتهای پیام/4117/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته