دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان روزهای نارنجی:

فیلم من درباره انسان‌هاست نه زنان ومردان/ روزهای نارنجی ضدزن نیست

کارگردان فیلم «روزهای نارنجی» ضدزن بودن این اثر را رد می‌کند.
کد خبر : 357560
amid farahi-1.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سومین نوبت نمایش فیلم‌های چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه  به فیلم «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی اختصاص داشت.


در نشست رسانه‌ای این فیلم که بلافاصله پس از نمایش آن برگزار شد، علاوه بر آرش لاهوتی به عنوان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، علیرضا قاسم‌خان (تهیه‌کننده)، شهنام شهباززاده (مجری طرح) فرشاد محمدی (مدیر فیلم‌برداری)، کریستف رضاعی (آهنگساز)، فاضل ژیان (طراح صحنه و لباس)، شهرام خلج (طراح گریم)  و علی مصفا، ژیلا شاهی و صدف عسگری به عنوان بازیگرحضور داشتند.احسان کرمی هم مانند نشست های قبلی روز چهارم جشنواره، مجری این جلسه بود.


در ابتدای جلسه نویسنده و کارگردان «روزهای نارنجی» در واکنش به انتقادی که این فیلم را به سریال ترکیه‌ای«کلید اسرار» تشبیه کرده بود که در آن یک شخصیت نقش منجی دارد چنین گفت: متشکرم که این قدر با دقت فیلم را تماشا کردید. البته قطعاً این فلیم، مثل کلید اسرار نیست؛ با این که با طعنه سؤالتان را مطرح کردید، حتماً در ادامه  پاسخ می‌دهم.


در همین راستا، آرش لاهوتی این موضوع که  یک شخصیت منفعل، در انتهای فیلم به یک منجی و سوپرقهرمان تبدیل می‌شود را رد کرد و گفت: فکر نمی‌کنم شخصیت «مجید» کاراکتر سوپرقهرمان باشد.مجید فرصت کمی دارد  تا تصمیم بگیرد که آیا به آبان کمک کند یا نه. این یک پروسه چندین‌ساله نیست.می‌توان گفت این زوج در واقع برای 10 روز زندگیشان را قمار کرده‌اند و اگر قرار باشد مجید تصمیمی بگیرد باید در این دو سه روزه تصمیم بگیرد و راهی ندارد. به نظرمن اقدامات وی یک واکنش طبیعی است.


آرش لاهوتی در ادامه با اشاره به این که روزهای نارنجی یک فیلم ضدزن نیست عنوان کرد: طبیعی است که هر فیلمی تحت تأثیر منطق نویسنده‌اش قرار دارد. من این احساس را ندارم که روزهای نارنجی ضدزن است. درواقع اساساً من با تقسیم‌بندی چنین موضوعاتی به  زن و مرد مشکل دارم و به نظرم فیلمم درباره یک انسان است. مقتضای درام است که شخصیت اصلی زن باشد یا مرد. فکر نمی‌کنم چنین برداشتی به ذهن مخاطب برسد.


چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


شهرام خلج طراح گریم «روزهای نارنجی» هم در باره گریم متفاوت هدیه تهرانی اظهار کرد: تلاش کردیم گریم‌ها خیلی ساده باشد. گریم کسی که برای مدت طولانی در یک باغ پرتقال کار می‌کند حتما باید ساده می‌بود. با مشورتی که با کارگردان و خانم تهرانی داشتیم به این  نتیجه رسیدیم که  گریم‌ ایشان ساده باشد. برای سایر بازیگران هم به گونه‌ای کار کردیم که رئال باشد و به جز موارد و موقعیت‌های خاص، هیچ آرایشی نداشته باشند.


علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده این فیلم هم در ادامه نشست گفت: برای من تهیه‌کنندگی این فیلم با فیلم‌های دیگر متفاوت است. آرش لاهوتی سینما و ادبیات را خوب می‌شناسد و اینکه بتوانیم یک اثر را برای اولین بار با این نگاه کار کنیم، برای من افتخار است. این چهارمین کار من در سینما است و خیلی کم کار هستم. یک بار یک نفر از من پرسید چرا فیلم‌های خواب‌آلوده می‌سازید. من گفتم ما فیلم‌هایی می‌سازیم که با افتخار آن را در تمام دنیا نشان بدهیم.


کریستف رضاعی آهنگساز این فیلم هم  با اشاره به این که برای ساخت موسیقی این فیلم با لاهوتی مذاکرات زیادی داشته است گفت:بحث ما این بود که موسیقی روی فیلم را کمتر کنیم. این که در یک سوم پایانی فیلم موسیقی می‌آید و سختی‌هایی که شخصیت اصلی می‌کشد را آسان می‌کند، لذتبخش است. آن زمان که موسیقی دوباره بعد از نیم ساعت می‌آید، نفسی به این شخصیت می‌دهد و او را انسانی‌تر می‌کند. خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده است.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته