دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 16:07
پیش‌بین خبر داد:

ارائه 70 درصدی رشته‌های علمی کاربردی در مقطع کاردانی

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: به دنبال این هستیم که 70 درصد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی را در مقطع کاردانی ارائه کنیم.
کد خبر : 357465
1549109255-whatsapp-image-2019-02-02-at-14.00.18.jpeg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان، احمدرضا پیش‌بین در نخستین همایش علمی علوم کشاورزی و زیست‌محیطی ایران که در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان برگزار شد، تجاری‌سازی و کارآفرینی را گام مهم دانشگاه‌ها برای توسعه اقتصادی خواند.


سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نظام آموزش عالی هنگامی می‌تواند موفق باشد که در فرآیندهای خود بتواند اشتغال‌زایی کند و هزینه کردن برای تربیت افرادی که در آینده به خیل بیکاران کشور اضافه شوند، اشتباه است.


پیش‌بین افزود: از دو سال گذشته بحث آمایش و پایش رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌ عنوان دانشگاه مولود انقلاب را آغاز کردیم که در پی آن تعداد کد رشته محل‌های این دانشگاه از 18 هزار کد رشته محل به پنج هزار کد رشته تبدیل شد.


وی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که 70 درصد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی را در مقطع کاردانی و فقط 30 درصد را در مقطع کارشناسی ارائه کنیم.


در ادامه سفر استانی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه مسعود خداپناه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان با حضور در شرکت لوله‌سازی از خط تولید و بخش‌های مختلف این شرکت و همچنین از کارگاه‌ها و مرکز آموزش علمی کاربردی لوله سازی بازدید و با مدرسان و کارکنان این شرکت گفتگو کردند.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته