دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صفایی‌پور در گفتگو با آنا:

قصه فیلم‌های حاضر در سینما سراسر از خیانت و دورویی می‌گوید

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: قصه فیلم‌های حاضر در سینما سراسر از خیانت و دورویی می‌گوید.
کد خبر : 357319
1792870496-talab-ir.jpg

رضا صفایی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره جشنواره فجر سی و هفتم گفت: وقتی می‌بینم جوانانی با ذوق و سلیقه و هنرمند، به عرصه فیلمسازی گام گذارده‌اند خیلی خوشحال می‌شوم، به یاد دوران جوانی خودم می‌افتم. جوانی بیست و یکساله بودم و قهرمان شنا و کشتی کج که وارد سینما شدم و از همان ابتدا به‌ دنبال محبوبیت بودم نه معروفیت. این بازیگر پبشکسوت سینما با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه سینما با انتخاب راه درست، امیدوارکننده است، اظهار کرد: وقتی داستان فیلم‌ها را می‌بینم متاثر می‌شوم. فیلم‌هایی سراسر از خیانت زن به شوهر و یا بالعکس و عشق‌های چندین سویه و بسیار مغایر با فطرت پاک انسان‌ها، سینمای ما را احاطه کرده و کار‌هایی ساخته می‌شود و یا ساخته شده که گام به گام قبح این انحرافات را در جامعه عادی جلوه می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از دوستان و مردمی که در کوچه و خیابان مرا می‌بینند، از کم‌کاری من در سینما سؤال می‌کنند و می‌پرسند چرا دیگر در فیلم‌ها و سریال‌ها نقشی ایفا نمی‌کنم، بیان کرد: متأسفانه با فضای حاکم بر سناریو‌هایی استوار بر پایه خیانت همسران به‌یکدیگر و بیان معضلات اخلاقی و تسریع دادن این بی‌اخلاقی‌ها صرفاً به دلیل توجه بیننده دلیلی شده‌ است که ترجیح داده و می‌دهم برای این فیلم‌ها نقشی را بازی نکنم. نقش‌هایی پیشنهاد می‌شود که آنها را نمی‌پسندم و تمایل بر بیکار ماندن دارم، تا اینکه با ساخت فیلمی غیرمتعارف و دور از معیار‌های اخلاقی برای جامعه مشکل ایجاد کنم.


این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: دیر زمانی نیست که سینما و تلویزیون با ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند سیمرغ اسطور‌ه‌های این مرز و بوم را به دنیا معرفی کردند و با پرداختن به زوایای پنهان و پیدای زندگی سردارانی همچون شهید شیرودی و شهید کشوری برای جامعه الگوسازی کردند.


وی گفت: سریال سیمرغ یکی از بهترین‌ کار‌هایی بود که در آن ایفای نقش کردم، یادم هست در زمان پخش سریال سیمرغ وقتی توی خیابان قدم می‌زدم از شدت ابراز علاقه مردم، ترافیک ایجاد می‌شد. این اظهار لطف در درجه اول به سریال سیمرغ بود که در آن از رشادت، مجاهدت و فداکاری سرداران دفاع مقدس سخن می‌گفت، که در تمام مراحل زندگی شخصی و یا کاری‌شان، الگویی از بهترین‌ها بودند. برای احترام به مردم ایران از پذیرش بسیاری از نقش‌ها پرهیز می‌کنم.



وی اظهار کرد: بازی در نقش‌هایی را قبول می‌کنم که با معیار‌های اخلاقی مغایر نباشد. البته پیشکسوتان عرصه سینما، تلویزیون، نیاز به‌ توجه و رسیدگی دارند، که با برنامه‌ریزی مدون می‌توان از تجربه و کارآیی این گنجینه‌های هنری کشور استفاده کرد. به‌امید روزی‌که شاهد ارتقای ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در فیلمنامه‌ها باشیم. البته با وجود کارهایی که از خیانت و دو رویی و معضل در زندگی‌ زوج‌ها می‌گوید، کار‌های فاخر زیادی مبتنی بر ارزش والای انسانی ساخته و پخش می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.


انتهای پیام/4072/۴۱۰۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته