دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 11:24

افزایش پذیرش دانشجویان محروم در دانشگاه‌های اسکاتلند

گزارش‌ها حاکی از آن است که پذیرش دانشجویان محروم در دانشگاه‌های اسکاتلند در سال 18-2017 افزایش بسزایی داشته است.
کد خبر : 357317
3888.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گلاسکو گاردین، آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد که میزان پذیرش دانشجویان محروم در دانشگاه‌های اسکاتلند در سال 18-2017 افزایش یافته است. براساس گزارش جدید، 15.6 درصد از دانشجویان در دانشگاه‌های اسکاتلند از 20 منطقه محروم این کشور هستند. این در حالی است که سال گذشته میزان دانشجویان فقیر 13.8 درصد بوده که نسبت به سال قبل‌تر از آن 0.2 درصد کاهش داشته است.


طبق گزارش‌ها، میزان جوانان اسکاتلندی که در دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند نیز 3.2 درصد افزایش داشته است و حالا این کشور بیش از 100 هزار دانشجو دارد.


به گفته الاستیر سیم سرپرست دانشگاه‌های اسکاتلند، در کنار افزایش 20 درصدی میزان دانشجویان محروم در دانشگاه‌های این کشور، تعداد دانشجویان دارای معلولیت و دانشجویان از اقلیت‌های قومی نیز افزایش یافته است.


ریچارد لاکهد وزیر آموزش‌وپرورش اسکاتلند گفت: آمار جدید نشان می‌دهد پیشرفت قابل‌توجهی در دسترسی به آموزش عالی حاصل شده است.


لاکهد در سپتامبر 2018 در بازدید از دانشگاه گلاسکو اعلام کرد که در سال تحصیلی آینده برای گسترش و افزایش دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان از خانواده‌های کم‌درآمد 16 میلیون پوند هزینه خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که این دانشجویان نیز فرصتی برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی دارند.


وی در ادامه افزود: انتظار دارم همه دانشگاه‌های اسکاتلند اقدامات مشابهی در پیش بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که در سال 2021 10 درصد از ورودی هر مؤسسه آموزش عالی از دانشجویان محروم تشکیل شده باشد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته