دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1397 - 15:01
وزیر خارجه آمریکا:

ایران به پیشبرد برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که بر‌اساس اطلاعات دستگاه جاسوسی کشورش، ایران درحال‌توسعه برنامه موشکی خود است.
کد خبر : 357159

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فاکس نیوز مایک پومپئو در مصاحبه‌ای با این شبکه خبری اعلام کرد که ایران به فعالیت‌هایش برای پیشبرد برنامه موشکی ادامه می‌دهد.


وی تصریح کرد: «به‌عنوان فردی که زمانی ریاست سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» را بر‌عهده داشتم، معتقدم که اطلاعات جاسوسی این مسئله را تأييد می‌کنند که ایران یک خطر واقعی محسوب می‌شود. آن‌ها (ایرانی‌ها) توانمندی غنی‌سازی اورانیوم را دارا و در حال افزودن به توان خود هستند. ایرانی‌ها درحال‌توسعه تلاش برای پیشبرد برنامه موشکی خود هستند.»


وی ادامه داد که همین هفته گذشته بود که ایرانی‌ها تلاش کردند که سفینه حامل موشک را به فضا پرتاب کنند که می‌توانست به آن‌ها در اجرای برنامه موشکی بحث‌برانگیزشان کمک کند.


وی افزود: «این فعالیت‌های ایران ما را به فکر می‌اندازند که تهران روزی به‌جایی می‌رسد که برای آمریکا تهدید به‌حساب بیاید و این درست موضوعی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که نمی‌تواند آن را تحمل کند. ما قصد نداریم این اجازه را به ایران بدهیم که به جایگاه کره شمالی برسد و یک مجموعه از سیاست‌ها را برای جلوگیری از ایران در اختیار داریم.»


انتهای پیام/4106/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته