دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 17:33

اقدامات معاونت امور زنان برای افزایش تعداد زنان در مجلس

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در غیاب ساز و کار قانونی برای افزایش تعداد زنان در مجلس از طریق سهمیه بندی جنسیتی، بر احزاب و تشکل‌ها متمرکز شده‌ایم تا زنان بیشتری در لیست احزاب وارد شود و کادر سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد.
کد خبر : 35712

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا؛ شهیندخت مولاوردی افزود: حضور زنان در مجلس شورای اسلامی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی از اهمیت زیادی برخوردار است. ما به منظور افزایش تعداد نمایندگان مجلس اقداماتی را آغاز کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدامات انجام شده به منظور افزایش تعداد زنان در مجلس اظهار کرد: پیشنهادات ما در زمینه سیاست‌های کلی انتخابات هنگام تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نیاورد و زمانی که بحث استانی شدن انتخابات مطرح شد ما نیز تمهیداتی را برای افزایش تعداد زنان در مجلس اندیشیدیم؛ اما استانی شدن انتخابات نیز منتفی شد.


مولاوردی در پایان گفت: در حال حاضر منتظر ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری هستیم چرا که امکان اعمال تغییراتی در سیاست‌های تصویب شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی ایشان وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته