دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1397 - 10:28
آیت‌الله جنتی:

توطئه‌ غرب برای ناکارآمد نشان دادن اسلام با قیام امام خنثی شد

دبیر شورای نگهبان گفت: امام خمینی (ره) زمانی قیام کرد که غرب اسلام را موجب عقب‌ماندگی معرفی می‌کرد و قوانین آن را منتسب به 1400 سال پیش می‌دانست.
کد خبر : 357094

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله احمد جنتی در مراسم گرامیداشت «چهلمین سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن» که از صبح امروز در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حال برگزاری است، گفت: جهاد دری از درهای بهشت و ویژه ورود اولیای خدا به بهشت است. بعد از حادثه کربلا، باب جهاد و شهادت به کلی بسته شد و بعد از آن دیگر مسئله جهاد و شهادت مطرح نبود، اما امام خمینی (ره) پس از قرن‌ها با دست‌های توانمند خود این در بسته را بار دیگر باز کرد. 


وی ادامه داد: امام خمینی (ره) زمانی این در را باز کرد که غرب و عده‌ای، اسلام را موجب عقب‌ماندگی می‌دانستند و برای پیشرفت، نسخه غربی‌ها را تجویز می‌کردند و می‌گفتند قوانین اسلام برای هزار و 400 سال پیش بود و امروز کاربرد ندارد. 


رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معجزه امام خمینی (ره)، عزیز کردن اسلام بود، گفت: امام خمینی(ره) به ملت ایران یاد داد که از ذلت بپرهیزند و اجازه ندهند آمریکایی‌ها بر کشورشان مسلط شوند.


جنتی بابیان اینکه امام راحل به مسلمانان مدیریت اسلامی را آموخت، تصریح کرد: اسلام می‌خواهد یک قدرت نظامی و سیاسی باشد، اما غرب و آمریکا از همان ابتدا تأسیس جمهوری اسلامی طرح‌هایی را برای براندازی و در هم شکستن این انقلاب به کار گرفتند که البته موفق نشدند. 


وی بیان کرد: امروز مردم مشاهده می‌کنند که دشمنان پس از گذشت ۴۰ سال دست از تلاش بر‌نمی‌دارند، ولی امام راحل چون انسان‌هایی نظیر امام علی (ع)، سمیه و بدری‌ها و خیبری‌ها را ساخت، لذا تمامی این پروژه‌ها شکست خورده است.


دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما وظیفه داریم که ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را بیشتر و بهتر بشناسیم، گفت: خواندن آثار امام خمینی (ره) بر همه اقشار ضروری است و مطالعه آثار ایشان برای قوه قضائیه و نظامیان ما راه‌گشاست. 


وی با اشاره به اینکه این نظام نابودشدنی نیست، تصریح کرد: خداوند آمریکا را لعنت کند که برای شکستن قدرت اسلام هرکاری می‌کند، اما به فضل الهی آن‌ها شکست خورده‌اند، همچنین خداوند سعودی‌های دلارپرست که مست دلارهای نفتی شده‌اند را لعنت کند که آمریکایی‌ها را در این مسیر همراهی می‌کند. 


رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال انواع جنایت‌ها و تحریم‌ها را علیه ملتمان به کار گرفته‌اند، گفت: دشمن خبر ندارد امروز ما به قدرت مهمی تبدیل شده‌ایم، به‌گونه‌ای که اگر آن‌ها آب می‌خواهند ما باید آبشان دهیم و یا اگر نان می‌خواهند نانشان دهیم، بنابراین ملت ایران باید قدر خودش را بداند که به ملتی مهم تبدیل شده است. 


جنتی افزود: امروز مشکلات بسیاری وجود دارد و متأسفانه دنیاطلبی در وجود برخی مسئولان نهادینه شده و عده‌ای هم فکر می‌کنند مشکلات کشور فقط با کمک آمریکا حل می‌شود و خدا لعنت کند افرادی را که این‌گونه فکر می‌کنند. ما نباید برابر آمریکا هراسان باشیم و باور کنیم «نمی‌توانیم»؛ زیرا امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ما می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم، پس ما می‌توانیم وضع کشور را بهبود ببخشیم و یا ما می‌توانیم قدرت دلار را بشکنیم. 


وی با بیان اینکه در این کشور با وجود مشکلات متعدد پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بسیاری صورت گرفت، تصریح کرد: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها باید این دستاوردها را برای مردم به نمایش بگذارند تا مردم بدانند که ما می‌توانیم و اگر هم مشکلاتی وجود دارد با صبر حل خواهد شد. 


جنتی با تأکید بر این مطلب که ما باید موج‌شکن باشیم، افزود: در کشورمان جوانان پراستعداد بسیاری وجود دارد و آمریکا و غربی‌ها در کشورمان آن‌ها را شناسایی می‌کنند و پس از گلچین، آن‌ها را به کشورشان می‌برند و امکانات مالی و علمی خوبی را در اختیارشان قرار می‌دهند، پس ما نباید اجازه وقوع چنین چیزی را دهیم. 


وی با بیان اینکه در کشور نباید تفرقه وجود داشته باشد، تصریح کرد: وجود اختلاف سلیقه طبیعی است، اما نباید اجازه دهیم که این اختلاف سلیقه‌ها به تفرقه منجر شود؛ زیرا در این شرایط وحدت حرف اول را می‌زند. 


دبیر شورای نگهبان در ادامه به وجود فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم عده‌ای حقوق‌های نجومی دریافت کنند و عده‌ای دیگر هم درآمدهای پایین داشته باشند، لذا باید هرچه سریع‌تر شکاف طبقاتی از بین برود. 


وی در پایان به ضرورت استفاده صحیح از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی ابزاری است که باید از آن به نفع نظام و انقلاب استفاده کرد. همچنین این دشمن که فکر می‌کرد این انقلاب 40سالگی خودش را هرگز نخواهد دید، اما امروز به کوری چشم آن‌ها دارد ۴۰ ساله می‌شود. 


انتهای پیام/4079/4034/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته