دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 23:48
منظری توکلی مطرح کرد:

تجلی فرهنگ شهدا با تبلور ارزش‌ها در جوانان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تجلی فرهنگ شهدا را با تبلور ارزش‌ها در جوانان مورد بررسی قرار داد.
کد خبر : 357055
IMG_1142.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دهه مبارک فجر و آغاز نیم‌سال دوم تحصیلی، استادان بسیجی از تمام دانشگاه‌های استان کرمان عصر امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان با شهدا تجدید میثاق کردند.


حمدالله منظری توکلی به‌عنوان سخنران این مراسم با اشاره به اهمیت شرح و اشاعه فرهنگ شهدا در جامعه، به‌خصوص جوانان، اظهار کرد: امروز استادان فرهیخته استان در این مکان مقدس جمع شدیم تا با شهدا تجدید میثاق کنیم و این امر از طریق بیعت با فرهنگ شهدا مقدور می‌شود.


تجدید میثاق با شهدا


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید مروج و مجری فرهنگ شهدا باشند افزود: جهان‌بینی و شناخت‌شناسی شهدا نخستین سطح از فرهنگ شهدا و جهان‌بینی شهدا جهان‌بینی توحیدی است.


منظری توکلی دومین سطح فرهنگ شهدا را اعتقادات و باورهای شهدا معرفی کرد و گفت: شهدا مومن به دین خدا و راهشان بودند، رستگاری در راهشان و امام امت و ولی امر مسلمین را باور داشتند و ما باید پیمان ببندیم که به باورهای متعالی شهدا و راه و روشی که انقلاب اسلامی پیش روی ما گذاشته است ایمان داشته باشیم.


دبیر هیئت امنای استان کرمان خاطر‌نشان کرد: شهدای ما به ایام‌الله احترام می‌گذاشتند، آن‌ را بزرگ دانسته و در این روزها شرکت فعال داشتند، باید پیمان ببندیم که به تبعیت از ایشان پیروی سخت‌کوش  ولی امرمان باشیم.


تجدید میثاق با شهدا


وی با تأکید بر اینکه سبک رفتار شهدا باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود تأکید کرد: تحلیل رفتاری شهدای انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید سبک زندگی شهدا را الگوی خودمان قرار بدهیم.


منظری‌توکلی با بیان اینکه اهداف شهدا باید در بخش‌های دانش، گرایش و منش در دانشگاه‌ها پیاده شوند، گفت: در بخش دانش، علمی که آموزش داده می‌شود باید در جهت رضای خدا باشد و مستضعفان را نجات بدهد و انقلاب اسلامی را به اهدافش برساند.


وی  با اشاره به برگزاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان و همایش دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی در واحد کرمان به تشریح تجلی فرهنگ شهدا با تبلور ارزش‌ها در جوانان پرداخت و افزود: فرهنگ شهدا باید در منش و شخصیت جوانان متجلی شود و تبلور ارزش‌ها در وجودشان صورت بگیرد.


تجدید میثاق با شهدا


 سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان مهمان ویژه این مراسم بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته