دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 20:03

دولت ژاپن 2 شرکت میتسوبیشی و پاناسونیک را جریمه کرد

دولت ژاپن دو شرکت بزرگ میتسوبیشی موتورز و پاناسونیک را به مدت پنج سال از استخدام نیروی فنی خارجی محروم کرد.
کد خبر : 357049
6.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آساهی شیمبون، دولت ژاپن دو شرکت بزرگ میتسوبیشی موتورز و پاناسونیک را به مدت پنج سال از استخدام نیروی فنی خارجی محروم کرد.


به موجب این حکم، دو شرکت مذکور برنامه‌های آموزش فنی برای خارجی‌ها را کنار می‌گذارند. به این ترتیب وزارت کار و دادگستری نه تنها به این دو شرکت اجازه استخدام کارآموز فنی خارجی در پنج سال آینده را نخواهند داد بلکه احتمالاً این دو شرکت نخواهند توانست از میان کارگران خارجی که از ماه آوریل به ژاپن خواهند رفت نیرو جذب کنند.


دلیل اصلی این تنبیه، تخطی این دو شرکت از برخی قوانین کار بوده است.


شرکت میتسوبیشی موتورز متهم است که با به کار گرفتن کارکنان خارجی در اموری که آموزش لازم را ندیده بودند «قانون تربیت کارآموز فنی» را زیر پا گذاشته است.


میتسوبیشی موتورز 28 کارگر خارجی را به منظور تعلیم جوشکاری جذب کرده اما آنان را در مونتاژ خودرو به کار گرفته بوده است. اکنون برنامه آموزشی مربوطه لغو شده و 24 نفر از کارگران به کشورشان فرستاده شدند. میتسوبیشی موتورز این اتفاق را یک سوءتفاهم دانسته است.


پاناسونیک نیز متهم است که از برخی مفاد «قانون استانداردهای کار» سرپیچی نموده است. اتهام پاناسونیک مربوط به مرگ یک کارمند حدوداً 40 ساله ژاپنی از شدت خستگی کار بوده است. به نظر می‌رسد دولت انتظار دارد در آستانه ورود تعداد زیادی از کارگران خارجی به ژاپن شرکت‌ها اهمیت لازم را برای استانداردهای کار قائل شوند. متعاقب لغو برنامه آموزشی پاناسونیک نیز 82 کارمند خارجی به کشورشان فرستاده شدند.


انتهای پیام/4095/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته