دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 12:02
سرپرست دانشگاه آزاد قائم شهر:

سطح کیفیت آموزشی را ارتقا می‌دهیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: با توجه به فاصله‌ای که در کیفیت آموزش با استانداردهای موجود داریم از مدیران گروه درخواست تلاش بیشتر دارم.
کد خبر : 356919
IMG_20190131_085508_876.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، میرامید هادیانی روز گذشته در جمع مدیران گروه‌های آموزشی اظهار‌ کرد: اکنون کیفیت آموزشی با توجه به استانداردهای موجود فاصله قابل‌ توجهی دارد لذا از  مدیران گروه  درخواست دارم تا در این زمینه  تلاش کنند تا دانشگاه به جایگاه شایسته خود برسد.


وی بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر از ظرفیت‌های بالائی برخوردار است گفت: ما با فراهم کردن زمینه و بسترهای مناسب باید از توانایی‌هایی که در دانشگاه وجود دارد اعم از منابع نیروی انسانی و امکانات و زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی بهترین استفاده را جهت اعتلای دانشگاه داشته باشیم.


هادیانی بحث جذب دانشجو را یکی از امور قابل‌توجه برای دانشگاه عنوان کرد و گفت: جذب دانشجو برای ما بسیار مهم و باارزش است اما اقتصاد مبتنی بر دانشجو برای دانشگاه هم چون اقتصاد مبتنی بر نفت برای کشور می‌تواند برای ما ایجاد ضرر کند.


 وی ظرفیت هرم سنی جامعه و وجود دانشگاه‌های متعدد غیردولتی در استان را از عوامل کاهش دانشجو برشمرد و گفت: ما باوجوداین مشکلات باید به برنامه‌های خلاقانه و مسئله‌محور در جهت جذب دانشجو روی بیاوریم.


هادیانی ادامه داد: جذب دانشجو اشتغال‌محور یکی از راه‌های جذب دانشجو برای دانشگاه است که گام‌های مؤثری در این زمینه برای احیای رشته‌هایی که ظرفیت بالایی دارند برداشته‌شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با تأکید بر حفظ شأن و منزلت دانشگاه به‌عنوان یک محیط علمی خواستار تغییر روش، شعار، رفتار و استراتژی در جذب دانشجو شد.


هادیانی از معاون علمی پژوهشی خواست تا با جدیت به  ساماندهی و شفاف‌سازی مسائل آموزشی، آمار تعداد اساتید حق‌التدریس،  وضعیت درس‌های ارائه‌شده و تراکم تعداد دانشجو در کلاس‌ها  بپردازند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر پرداختن به امور پژوهشی دانش‌بنیان، تحقیقات مسئله محور و جلب سرمایه‌گذار را  از راه‌های برون‌رفت دانشگاه از شرایط فعلی و افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای عنوان کرد.


هادیانی جلسه با رئیس آموزش و پروش شهرستان قائم‌شهر و عقد تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه و آموزش‌وپرورش منعقد شد را یکی از رخدادهای مهم برای دانشگاه دانست و گفت: ورود دانشگاه به فضای آموزش و پروش و مدارس و  ارائه امکانات و کمک در بخش مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته دانش آموزان یکی از موارد در این تفاهم‌نامه بود.


وی از همکاری واحد قائم‌شهر با اداره برق جهت ایجاد مراکز تحقیقاتی انرژی نو در آینده نزدیک خبرداد.


هادیانی  از مدیران گروه  خواست تا با ارائه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی  خود برای همسو‌شدن با برنامه‌های کلان دانشگاه اقدام کنند.
 انتهای پیام/4117
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته