دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 15:15

قدردانی خطیب نماز جمعه تهران از اقدامات در زمینه هسته‌ای، طرح سلامت و مهار تورم/ صدیقی: دشمن می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم خود با تبریک هفته دولت گفت: از زحمات دولت در مهار تورم،‌ مهار نوسانات ارزی، مذاکرات هسته‌ای و طرح سلامت و بهداشت عمومی قدردانی می‌کنم.
کد خبر : 35690

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی است که از دو شهید والامقام، اسوه و خدمتگذار که ساده‌زیست و ولایت‌مدار به معنی واقعی کلمه بودند، قدردانی شود.


وی ادامه داد:‌ شهید رجایی و باهنر عمرشان را با خدا معامله کردند، خونشان را در راه خدا دادند و عزت دنیا و آخرت را بردند. ای کاش همه مسئولان بدانند که دنیا گذراست و به گونه‌ای مسئولیتشان را انجام بدهند که خود را نشان ندهند و خدا را نشان دهند تا به بقای بالا دست یابند.


امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: کارنامه خدمتی این عزیزان با خونشان امضا شد و به خیل شهدای راه توحید پیوستند، بعد از آن هم دولت‌های بعدی سعی می‌کنند در همان خط حرکت کنند.


صدیقی با اشاره به تقارن هفته دولت با ولادت امام رضا(ع) بیان کرد: این تقارن نوید می‌دهد که عنایت علی ابن موسی الرضا(ع) شامل همه مسئولان اجرایی کشور بشود که بتوانند امسال برای مردم این باور را ایجاد کنند که تشنه قدرت نیستند بلکه تشنه خدمت هستند.


وی با قدردانی از خدمات دولت در دو سال گذشته اظهار کرد: دولت در زمینه مهار تورم و مهار نوسانات ارزی کارهای خوبی انجام داد که جای تشکر دارد، همچنین اجرای طرح سلامت و بهداشت عمومی از کارهای برجسته دولت و تابلوی زیبای آن است که قابل عرضه و گفتنی است.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 گفت: طرف مقابل بنا داشت که مذاکرات را طولانی کند، اما هشدارهای حکیمانه رهبری کمک کرد تا مذاکرات از حالت فرسایشی خارج شود.


وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم که در دو سه اولویت اهتمام بیشتری داشته باشند، دشمن پس از تحریم در عرصه سیاست همان شعارهای فتنه 88 را دوباره سر داده و دنبال نفوذ در کشور است.


دشمن می‌خواهد در آستانه انتخابات جامعه را دوقطبی کند


صدیقی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد در مقطع انتخابات جامعه را گرفتار دو قطبی شدن و چالش‌ کند؛ همچنین می‌خواهد در عرصه فرهنگی نیز ملت را از روحیه انقلابی، گفتمان انقلاب و امام، استکبارستیزی و شهادت‌طلبی جدا کند.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمنان از طرفی در دنیا خشونت و کشتار انجام می‌دهند و می‌خواهند بگویند که مسلمانان به صغیر و کبیر هم رحم نمی‌کنند. در جنگ با تروریست‌ها در ظاهر ما در مقابله با داعش هستیم اما در حقیقت، فرهنگساز این تفکر آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها هستند.


صدیقی تصریح کرد: مسئولان کشور فکر نکنند امروز که توافق‌شده سیاست‌ها و رفتار آمریکا و کشورهای غربی عوض شده است. آنها آدمخوار، جگرخوار، دین‌ناپذیر و به دنبال نابودی نظام ما هستند و همه هدفشان این است که معنویت را از جامعه بشر حذف کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اهتمام به مبارزه با مواد مخدر و بی بند‌و‌باری در جامعه عنوان کرد: باید مدیریت کلان کشور یعنی قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه به دنبال ریشه‌کن کردن مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی باشند. امروز بی‌بند و باری‌ها، ازدواج سپید و بالا رفتن سن ازدواج به دلیل مشکلات فرهنگی در کشور است. امروز اگر دانشگاه مختلط و بی‌حجابی در کشور نبود جوانان به دنبال تشکیل خانواده می‌رفتند.


دولت قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز جزو سنگرهای این کشور هستند


خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر ضرورت قانونگرایی، بیان کرد: نباید قانون را کمرنگ کنیم. قانون حفاظ و سنگر امنیت ما است و همه باید در همه شرایط ولایتمدار باشند و حرمت مرزهایی که قوانین کشور را حفظ می‌کنند نگه دارند.








طرف مقابل بنا داشت که مذاکرات را طولانی کند اما هشدارهای حکیمانه رهبری کمک کرد تا مذاکرات از حالت فرسایشی خارج شود

صدیقی، شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را سنگرهای حفاظ و عمود امنیت کشور عنوان کرد و گفت: دولت قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز جزو سنگرهای این کشور هستند. بنابراین حمله به اینها دردی را دوا نمی‌کند و فقط دشمن را شاد می‌کند. چرا باید حفاظ‌ها و دیوارها را برای دست‌اندازی دزدها باز نگه داریم.


وی درباره لزوم پیشرفت علمی کشور نیز گفت: دولت جدید هم توانسته درجه علمی را حفظ کند اما روند شتاب علم نیازمند اهتمام جدی‌تر است. ما نباید از غافله علم دنیا عقب بمانیم. اگر یک روز توقف کنیم دیگر به آنان نمی‌رسیم.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به چند ویژگی دولتمردان از دید معصومین گفت: علم، آگاهی، تخصص،‌مهارت، مدیریت در کار، سعه صدر، رعایت عدالت و عدم تبعیض را از ویژگی‌های مسئولان دولتی است.


وی با بیان حدیثی از امیرالمونین (ع)، عنوان کرد: امام علی (ع) خطاب به خلیفه دوم فرمودند: «ثلاث ان حفظتهن و عملت بهن کفتک ماسواهن و ان ترکتهن لم ینفعک شیء سواهن، قال: و ما هن یا اباالحسن؟ قال: اقامة الحدود علی القریب و البعید، و الحکم بکتاب الله فی الرضی و السخط، و القسم بالعدل بین الاحمر و الاسود.» (سه جیز است که عمل به آن تو را از مابقی چیزها بی‌نیاز می‌کند و اگر آنها را ترک کنی چیزهای دیگر تورا سودی نمی‌بخشد. خلیفه دوم گفت آنها چیست ای ابالحسن؟ امام علی فرمود: برپایی حدود در دور و نزدیک، حکم به کتاب خدا در خشنودی و عصبانیت و تقسیم به عدالت بین سرخ و سیاه)


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تریبون نماز جمعه تریبون وحدت و سازندگی است اظهار کرد: بنده در صحبت‌هایم نظر به هیچ شخص خاص در گذشته و آینده ندارم، باید همه قضات، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران متوجه تبعیض باشند، چرا که تبعیض خلاف دین و شرع است.


مسئله یمن جزو مطالب جانسوز است


صدیقی همچنین با اشاره به وضعیت یمن گفت: مسئله یمن جزو مطالب جانسوز است. این شورای امنیت مرده سازمان ملل بی‌خاصیت حامی دزدان و متجاوزین فقط نشسته و تماشا می‌کنند و یک ملت زیر حملات سنگین آل سعود دست و پا می‌زنند.


وی تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها داعیه تجزیه سوریه، عراق و یمن را دارند. اینها بنا دارند ما را تجزیه کنند تا یک حاکم وابسته که بر طبق دستورهای آنها عمل کنند جایگزین کنند.


صدیقی در پایان خطبه‌های خود خطاب به حجاج گفت: محور اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و این هرگز فراموش نشود چرا که ام‌الفساد منطقه صهیونیست‌ها هستند اگر مشکل صهیونیست‌ها حل شود مشکل داعش و دیگر مشکلات خود به خود رفع می‌شود، حجاج همچنین باید اسلام محمدی به جای اسلام آمریکایی و تشیع لندنی ترویج بدهند تا جهان با اسلام واقعی و ناب آشنا شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته