دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اشرفی در گفتگو با آنا:

مردم‌محوری بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با اتکا به مردم و با محوریت مردم سنگ‌بنای جمهوری اسلامی را پایدار کرد.
کد خبر : 356889

اکبر اشرفی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در حاشیه همایش ظرفیت انقلاب اسلامی، کارنامه و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی با اشاره به لزوم برگزاری همایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای انتقال کارآیی نظام جمهوری اسلامی و تبیین کارنامه چهل ساله انقلاب در حوزه‌های مختلف نسبت به برگزاری همایش ظرفیت انقلاب اسلامی مبادرت ورزید.


رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی با اشاره به انقلاب اسلامی به‌عنوان بنیادی‌ترین حرکت کشور ایران در 100 سال گذشته، اظهار کرد: نهاد انقلاب فرصتی برای ملت در راستای تعیین سرنوشت سیاسی کشور بود که بیان این دستاورد مهم نیازمند حرکت‌های علمی و جهادی است. مهم‌ترین دستاورد انقلاب حضور مردم در صحنه‌های تصمیم‌گیری کشور است.


اشرفی با بیان مردم‌محوری نظام جمهوری اسلامی و اندیشه‌های مردم‌محور امام خمینی(ره)، افزود: در جنگ ویتنام و در زمان حکومت رژیم پهلوی، رئیس جمهور آمریکا بدون اطلاع شاه ایران، جنگنده‌های ایرانی را برای حضور در آسمان ویتنام احضار کرده بود. این خاطرات اسدالله اعلم نشان‌دهنده زوال حکومت پهلوی است.


وی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران در کنار همه دستاوردهای علمی، نظامی و فناوری، استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران است؛ به این معنی که سایر کشورها نمی‌توانند اقدامی را بدون اجازه ایران در خاک کشور انجام دهند.


دبیر علمی محور مبانی، رهبری و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) همایش ظرفیت انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات رخ داده در نظام سیاسی کشور در جمهوری اسلامی، بیان کرد: انقلاب برخواسته از جمهوریت و اسلامیت به‌عنوان یک نظریه بدیع در دنیا مطرح شد که تاکنون هیچ مدل مشابهی از آن دیده نشده است. مردم ایران با محوریت اسلام یک نظام سیاسی را با آرای خود تشکیل دادند که در هیچ نکته ار جهان چنین حرکتی تا به کنون مشاهده نشده است.


اشرفی با بیان مردم‌محوری به‌عنوان نقطه اتکای نظام جمهوری اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) نیز با اتکا به مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و سنگ‌بنای نظام را بر مبنای مردم استوار کرد،  قطعاً استمرار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیز با اتکای به محور مردم محقق خواهد شد.


رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی با اشاره به تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بین دانشجویان، تصریح کرد: واحد درسی اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تبیین اندیشه‌های ارائه می‌شود که نمی‌توان فقط به این راه جهت معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) بسنده کرد. باید با توسعه پژوهشکده‌ها، تحقیقات موضوعی و نشر آثار بنیان‌گذار انقلاب در دانشگاه‌ها این زمینه را تقویت کرد.


اشرفی در پایان با ذکر نقش رسانه‌ها در تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)، اظهار کرد: رسانه‌های ارتباطی به‌ویژه صدا و سیما در نمایش گوشه‌های پنهان زندگی و شخصیت امام(ره) می‌تواند نقش مؤثری در معرفی معمار کبیر انقلاب برای نسل چهارم انقلاب داشته باشد.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته