دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 14:31

وزیر بهداشت: چند حلقه دیگر از زنجیره طرح تحول نظام سلامت ماه‌ آینده وصل می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از اعلام چند حلقه دیگر از زنجیره طرح تحول نظام سلامت در مهر ماه امسال خبر داد.
کد خبر : 35683

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سیدحسن هاشمی که صبح امروز (جمعه) به شیراز سفر کرده بود، پس از افتتاح بیمارستان مادر و کودک شوشتری در جمع خبرنگاران گفت: امروز از مجموعه کلینیک‌های ویژه احمد بن موسی واقع در شمال شرقی شیراز بازدید کردم که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.


وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان مادر و کودک شوشتری در زمینه گسترش زایمان‌های طبیعی، بدون درد و فیزیولوژی بازسازی‌شده به گونه‌ای که در چندین سال گذشته این بیمارستان بلا استفاده باقی مانده بود اما با تلاش دوستان، این مهم در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت.


وی گفت: راه‌اندازی این بیمارستان می‌تواند در گسترش زایمان طبیعی نقش داشته باشد. اما تصمیم برای فرزندآوری با مردم و مادران و همچنین همراهی تیم پزشکی مانند ماماست اما فرهنگ و توجه والدین و ترغیب تیم پزشکی به اینکه زایمان طبیعی دارای عوارض کمتری است، بیشتر از فراهم‌آوردی تجهیزات می‌تواند در ترویج زایمان طبیعی موثر باشد.


هاشمی ضمن تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر برای جلوگیری از شیوع سزارین در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد سیر نزولی میزان شیوع سزارین در کشور هستیم و افزایش تعرفه‌ها نیز در کاهش این آمارها بسیار موثر بود.


وزیر بهداشت از ادامه حمایت ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری از طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: لازم است تا به صحبت‌های مأیوس کننده برخی افراد در خصوص این طرح توجهی نکرد و ما نیز در عرصه آموزش، بهداشت، درمان و پژوهش نیز توفیقاتی داشته‌ایم و سعی بر تقویت بیش از پیش آنها خواهیم داشت.


وزیر بهداشت همچنین با انتقاد از عدم وجود عدالت در سلامت تصریح کرد: وزارت بهداشت برای گسترش عدالت در سلامت توانسته است علاوه بر اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی و پزشک عمومی، در سال گذشته 4 هزار و در ظرف 2 ماه آینده نیز 3 هزار نفر متخصص را در سراسر کشور توزیع کند.


هاشمی به آثار باستانی گران‌بها در استان فارس اشاره کرد و گفت: وجود دانشگاه علوم پزشکی شیراز که یکی از دانشگاه‌های بزرگ و با کیفیت کشور است می‌تواند زمینه تسهیل گردشگری پزشکی را فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته