دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از کره‌جنوبی تا ژاپن؛

تیم‌هایی که سنگین‌ترین باخت‌ها را به ایران تحمیل کردند

باخت با اختلاف سه گل در برابر ژاپن، نتیجه‌ای بود که بعد از سال‌ها فوتبال ایران مقابل تیمی آسیایی تجربه کرد.
کد خبر : 356826
img25.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شکست تیم ملی ایران مقابل ژاپن، یکی از سنگین‌ترین باخت‌های ایران را در برابر تیم‌های آسیایی رقم زد. باخت با سه گل در برابر آسیایی‌ها، نتیجه‌ای بود که از سال 1993 به بعد در برابر تیم‌های آسیایی اتفاق نیفتاده بود. در آن سال، ایران در انتخابی جام جهانی 1994 با سه گل مقابل کره‌جنوبی تن به شکست داد.


تیم ملی ایران پیش از آن نیز یک بار با همین نتیجه از کره‌جنوبی باخته بود که این باخت در سال 1988 در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اتفاق افتاد. 


جالب اینکه سنگین‌ترین باخت ایران در برابر تیم‌های آسیایی نیز مقابل کره‌جنوبی رقم خورد و ایران در سال 1337 با پنج گل از این تیم شکست خورد.


البته باخت‌های سنگین ایران به شکست مقابل آسیایی‌ها محدود نمی‌شود و تیم ملی ایران در سال 1377 در برابر باشگاه آ.اس.رم ایتالیا هفت بر یک شکست خورد. باتوجه به حضور یک تیم باشگاهی مقابل ایران، این مسابقه هرگز در لیست بازی‌های ملی ایران دیده نمی‌شود. رمی‌ها در سال 1383 هم در دیداری دیگر پنج گل به ایران زدند اما این بار ایران سه گل در برابر آن‌ها به‌ثمر رساند.


باخت پنج بر یک مقابل اتریش در سال 1379 از دیگر شکست‌های سنگین ایران به‌شمار می‌آید. از دیگر شکست‌های سنگین ایران می‌توان به باخت پنج بر صفر مقابل مجارستان در المپیک مونیخ یا شکست 6 بر یک مقابل ترکیه در سال 1329 یاد کرد. شکست‌هایی که هنوز هم در مسابقات رسمی، سنگین‌ترین باخت‌های ایران محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته