دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 13:12

6 پروژه‌های درمانی در سفر وزیر بهداشت به شیراز افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنجمین روز از هفته دولت به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه درمانی وارد شیراز شد.
کد خبر : 35653

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سیدحسن هاشمی صبح امروز (جمعه) در پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه درمانی با استقبال استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس وارد این استان شد.


بر اساس برنامه‌‌ریزی‌ها وزیر بهداشت در این سفر از چندین مرکز بهداشتی درمانی در شیراز بازدید و همچنین در آیین‌های بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی مختلفی در این شهر شرکت خواهد کرد.


راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس و پیشرفته‌ترین دستگاه ماموگرافی جنوب کشور در بیمارستان نمازی شیراز، راه‌اندازی بخش داخلی عمومی در بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت‌های شهید رجایی شیراز با 32 تخت، افتتاح چندین پروژه عمرانی در بیمارستان ابن سینا شیراز با اعتبار بیش از یک و نیم میلیارد تومان، راه اندازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز و راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU ) در بیمارستان حافظ شیراز، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر امروز وزیر بهداشت به شیراز است.


بر این اساس این گزارش، دکتر هاشمی در نخستین بازدید از درمانگاه و همچنین بیمارستان در حال احداث حضرت رسول اعظم (ص) شیراز دیدن کرد.


وزیر بهداشت در این بازدید از بخش‌های مختلف درمانگاه حضرت رسول اعظم (ص) دیدن کرد و چگونگی روند احداث بیمارستان را نیز مورد بررسی قرار داد.


بر اساس این گزارش، طی سنوات اخیر ایده احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) در منطقه شرق شیراز توسط خیرین سلامت فارس شکل گرفت و پس از بررسی‌های اولیه، مراحل طراحی بیمارستان و درمانگاه اختصاصی در دست اقدام قرار گرفت.


احداث این بیمارستان مطابق با آخرین استانداردهای ساخت بیمارستان‌ها در 8 طبقه و با حدود 300 تختخواب طراحی شده است.


درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) نیز در 3200 متر مربع احداث شده و سومین درمانگاه بزرگ شهر و دارای تمامی تخصص‌ها و خدمات پاراکلینیکی است که ضمن کاستن از بار مراجعات درمانی به مرکز شهر، امید است رضایتمندی مردم منطقه را در پی داشته باشد.


این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دارای 3200 متر زیر‌بنا در 4 طبقه است که عبارتند از زیر زمین شامل سالن رادیولوژی، سالن آزمایشگاه، سونوگرافی و فیزیوتراپی، همکف شامل اتاق عمل کوچک و گچ‌گیری، نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب، تست ورزش و داروخانه، طبقه اول شامل 8 یونیت دندانپزشکی و طبقه دوم شامل مدیریت، حسابداری و اداری و در مجموع تعداد 25 اتاق پزشک متخصص در همه طبقات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته