دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فیلم «پرواز دست‌های من» برنده جشنواره بین‎‌المللی جیپور هند شد

فیلم سینمایی «پرواز دست‌های من» به کارگردانی هنرمند جانباز حسین نوری با شرکت در جشنواره بین‎‌المللی جیپور هند توانست جایزه این جشنواره را از آن خود کند.
کد خبر : 356524
photo_2019-01-29_19-45-18.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، جانباز 70 درصد حسین نوری در دوران پیروزی انقلاب به درجه رفیع جانبازی نائل شد و از همان ابتدا با داشتن پشت‌کار، ذوق و علاقه هنری توانست در عرصه هنر نقاشی ورود پیدا کند و با داشتن  ضایعه نخاعی، قلم نقاشی را به‌دهان گرفت و نقاشی می‌کرد. جانباز حسین نوری نمایشگاه‌های  نقاشی بسیاری  در خارج از کشور داشته و در سال‌های نه‌جندان دور به عنوان چهره‌های سرآمد ایثار معرفی شده است.


به‌گزارش آنا،‌ جانباز حسین نوری با داشتن  ذوق هنری به سراغ ساختن فیلم سینمایی رفت و از زندگی خود فیلمی به‌نام  «پرواز دست‌های من»  به کارگردانی خود ساخت و  با این  فیلم در جشنواره بین المللی جیپور هند شرکت کرد. فیلم سینمایی «پرواز دست‌های من» به کارگردانی هنرمند پیشکسوت حسین نوری عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و تهیه‌کنندگی محمود نوری (فرزند) و بازی نادیا مفتونی (همسر) مورد تحسین و تشویق شرکت‌کنندگان و تماشاچیان قرار گرفت و از بین رقیبانی از کشورهای امریکا، کانادا، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، لهستان، رومانی، ترکیه، آلمان، انگلستان و ... جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کرد.


گفتنی است؛ در این فیلم جانباز نوری نمایشگاه نقاشی را بهترین بهانه برای دیدن پسرش که در آمریکا تحصیل می‌کند یافته است. او باید تعدادی تابلو را در زمانی بسیار محدود برای ارسال به آمریکا آماده کند، اما... .


بیش از 2000 اثر متقاضی شرکت در این دوره بودند که اثر حسین نوری به بخش آثار سینمایی (Feature Fiction) راه یافت و برنده جایزه ویژه شد.


انتهای پیام/4100/ 4122/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین نوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته