دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 12:31

افزایش 3/7 درصدی مصرف بنزین در مرداد ماه

طبق آمار مرکز پخش فرآورده‌های نفتی میزان مصرف بنزین کشور در مردادماه سال جاری 3/7 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : 35650

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در حالی که با تک‌‌نرخی کردن بنزین در سال جاری پیش‌بینی می‌شد مصرف سوخت کشور کاهش یابد و بتوان میزان واردات این محصول را مدیریت کرد، اما این اتفاق رخ نداد و مصرف بنزین در ماه‌های گذشته روندی افزایشی را طی کرده است.


در حالی که میانگین مصرف بنزین در مردادماه سال 93 روزانه 73.3 میلیون لیتر بوده است، این میزان در مردادماه سال جاری با افزایش 3.7 درصدی به رقم 76 میلیون لیتر در روز رسیده است.


این در حالی است که کارشناسان این میزان رشد مصرف بنزین در سال جاری را به افزایش تعداد خودروهای موجود در سطح کشور و همچنین افزایش تعداد سفرهای تابستانی مرتبط می‌دانند.


بیشترین میزان مصرف بنزین در ماه گذشته مربوط به روز پنجشنبه 29 مرداد بوده که در این روز بیش از 87 میلیون لیتر بنزین مصرف شده است. همچنین کمترین مصرف بنزین به روز 30 مرداد برمی‌گردد که در آن بیش از 65 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.


میانگین مصرف بنزین مردادماه نسبت به تیرماه سال جاری نیز 7 درصد رشد داشته و این در حالی است که میزان مصرف روزانه بنزین در تیرماه 68.6 میلیون لیتر بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته