دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 12:04

محمد آذرپی: شایستگی ژیمناستیک ثابت شد/ شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک نداریم

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: حالا که برادری مان را ثابت کردیم فدراسیون شرایطی فراهم کند تا با قدرت در مسابقات وایلدکارت شرکت کنیم.
کد خبر : 35646

محمد آذرپی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص مسابقه انتخابی تیم ‌ملی جوانان که در خانه ژیمناستیک برادران آذرپی در حال برگزاری است، اظهار داشت:« با وجود اینکه اردوی تیم ملی جوانان را دیرتر از موعد شروع کردیم، بچه ها تلاش کردند در فرصت محدودی که داشتند با آمادگی بالایی در این رقابت ها حاضر شوند تا بتوانند برای تیم ملی انتخاب شوند و در مسابقات آسیایی جوانان آسیا که اواخر فروردین 95 برگزار می شود، شرکت کنند.»


وی ادامه داد:« معیار انتخاب ما نفراتی هستند که امتیاز بالای 40 بیاورند و در پایان رقابت امروز 10 نفر در تمام اسباب و 6 نفر در تک‌وسیله انتخاب خواهند شد تا در اردوهای بعدی تیم ملی شرکت کنند. به مرور در اردوهای بعدی از میان این 16 نفر، 6 تا 7 نفر به عنوان تیم ملی اصلی جوانان به مرحله نهایی اردوها راه خواهند یافت.»


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک با اشاره به اینکه تیم ملی بزرگسالان نیز مشغول انجام تمرینات خود است، بیان کرد:« ملی‌پوشان خود را آماده رقابت‌های ورلدکاپ می کنند تا پس از آن بهترین ها راهی مسابقات گلاسکو اسکاتلند شوند. البته مراحل انتخابی سهمیه المپیک تقریبا به پایان رسیده و شانس زیادی برای بچه ها باقی نمانده است. ما منتظر اعلام نتیجه فدراسیون جهانی ژیمناستیک هستیم تا ببینیم چند سهمیه به ایران تعلق می گیرد.»


به گفته او، تنها ملی‌پوشی که هنوز فرصتی دارد که بتواند ورودی المپیک را به دست آورد، هادی خناری‌نژاد است که در رقابت های گرندپریکس بوداپست مجارستان شرکت می‌کند.


آذرپی با بیان اینکه با مدال برنز عبدالله جامعی هم در بخش خرک حلقه مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن، ژیمناستیک شایستگی های خود را به مسئولان ورزش کشور نشان داد، تصریح کرد:« اگر روند حمایتی از ژیمناستیک سرعت بیشتری پیدا کند ما می‌توانیم در سال های آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم. وسایلی که ژیمناست‌های ما با آن تمرین می کنند، استاندارد نیست. امیدوارم همان طور که ما برادری خودمان را ثابت کردیم و فراتر از انتظار همگان عمل کردیم، دوستان نیز به قول خود عمل کنند و امکاناتی فراهم کنند تا ما در المپیک 2020 توکیو یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته