دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1397 - 16:28
 رئیس سازمان بهزیستی:

سمن‌ها و خیرین نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: نقش مؤثر و تأثیرگذار خیرین در پیشبرد اهداف مقدس بهزیستی بسیار مهم است و به‌همراه سمن‌ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.
کد خبر : 356449
6d6e108d-a053-4386-bc8c-2434d5590c5c.JPG

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا وحید قبادی‌دانا در  نشست با مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات استان سیستان و بلوچستان، مشارکت بیشتر خیران در این حوزه را امری ضروری دانست و گفت: 92 درصد فعالیت‌های بهزستی از طریق مراکز مردم نهاد انجام می‌شود.


وی از فعالیت 2 هزار و 98 مرکز غیردولتی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 598 مرکز در حال فعالیت هستند و 14 درصد نسبت به کل کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با توجه به محرومیت‌های این استان این موضوع بایستی بازنگری شود و اگر مددجویی شناسایی نشده با برنامه‌ها و مکانیزم‌های بهتر مورد شناسایی قرار گیرند، لذا در این زمینه سمن‌ها بهترین یاری‌رسان ما هستند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: کم‌سن‌ترین مددجویان کشور در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند که این امر در زمینه توانمند سازی فعالیت‌های اشتغالزا کمک‌کننده است.


قبادی‌دانا با اشاره به حوزه مستمری بگیران سیستان و بلوچستان گفت: پنج درصد افراد تحت پوشش بهزیستی این استان مستمری دریافت می‌کنند همچنین، یک هزار و 131 نفر دانشجوی تحت حمایت‌های  بهزیستی استان در حال تحصیل هستند.


وی خاطرنشان کرد: 576 کودک در سیستان و بلوچستان از خدمات حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان، اشتغال پایدار را یکی از راهکارهای مناسب در حوزه اجتماعی دانست و یادآور شد: آموزش مناسب و بکار گیری افراد معلول و رها یافته از اعتیاد با در اختیار گذاشتن ابزار مناسب، از جمله برنامه هایی است که سازمان بهزیستی از آن استقبال می‌کند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته