دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1397 - 11:40
علاءالدین بروجردی:

بخش مهم ظرفیت اقتصادی و تجاری کشور باید با همسایگان باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقتصاد که مشکل اساسی کشور است و ما باید این مشکلات را در تعامل اقتصادی و تجاری با همسایگان حل کنیم.
کد خبر : 356315
201801106531592017.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علاءالدین بروجردی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در سخنان میان‌دستور اظهار کرد: مردم در ادارات دولتی، قوه قضائیه مشکلات عدیده‌ای دارند وکارهای آنها هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها به درازا می‌کشد.


وی افزود: وضعیت اقتصادی بسیار نامطلوب است و این حق ملتی نیست که اینگونه استوار در چهل سال گذشته ایستاده و همچنان بر پیمان محکم خود را با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری استوار است. 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در زنجیره اقتدار ایران حلقه‌های متعدد بسیار قوی را عرضه کردیم و توانستیم علی‌رغم مخالفت آمریکایی‌ها در دانش هسته‌ای بر صفر تا صد مسلط شویم.


بروجردی با بیان اینکه در دانش فضایی موفق به ساخت ماهواره شدیم و آن را به فضا پرتاب کنیم، گفت: صنایع موشکی ما در شرایطی که در دوران جنگ تحمیلی توان پرتاب یک موشک در مقابله با تعدی دشمن را نداشتیم، امروز جزو چند کشور موشک‌ساز دنیا هستیم.


وی گفت: در مجموعه این حلقه‌های قوی و توانمند، حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد، اقتصاد ما نیازمند یک انقلاب است. سیستم بانکی و عدم اعتماد به این سیستم و تصمیماتی که باید به صورت انقلابی اتخاذ شود، و این کار شجاعت نیاز دارد.


بروجردی با تأکید براینکه باید در اقتصاد که مشکل اساسی کشور است، اقدامات جدی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: مشکلات خرد خود را با همسایگان حل کنیم.بخش مهمی از ظرفیت اقتصادی و تجاری ما باید با همسایگان باشد که اینگونه نیست. گندم و گوشت ما از هزاران کیلومتر آنطرف‌ مرزها از استرالیا و ونزوئلا وارد می‌شود درحالیکه همسایگان دارای ظرفیت عظیم هستند.


وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق اصل مهمی است که باید به آن بپردازیم که متأسفانه گمرک ها دچار مشکلات جدی است. اتحاد و انسجام ملی از مهمترین مؤلفه‌های پیروزی انقلاب بود و امروز همچنان نیازمند این مؤلفه برای مقابله با توطئه‌های متعدد آمریکا داریم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا امروز هم محور شرارت در منطقه و دنیاست و سگ هار رها شده‌اش رژیم صهیونیستی در منطقه جنایت می‌کند و هزار انسان بی‌گناه که در بحران تحمیلی به عراق، سوریه، یمن و فلسطین جان خود را از دست داده‌اند حاصل این سیاست‌های آمریکاست و اگر قرار باشد در جامعه جهانی دادگاهی تشکیل شود، متهم ردیف  اول دولتمردان آمریکایی هستند.  


وی خاطرنشان کرد: اما در عرصه اقتصادی سهم آمریکا علی‌رغم همه تحریم‌ها 20 تا 30 درصد است و بخش مهمی از تحریم‌های تحمیلی به ملت ایران عدم مدیریت هوشمندانه درداخل و تحریم‌های داخلی است. 


بروجردی خاطرنشان کرد: در مسائل مختلف اقتصادی باید  در کنار مبارزه با آمریکا تحول بزرگی را رقم بزنیم. 


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته