مسئولان ستاد پیشگیری و هماهنگی در مدیریت بحران مشخص شدند
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور ماده 10 این لایحه را تصویب کردند.
در ماده 10 این لایحه آمده است: به منظور تسهیل انجام، هماهنگی و همافزایی فعالیتهای دستگاهها ونهادهای مشمول این قانون در مدیریت بحران، ستادهای مدیریت بحران، ستادهای مدیریت بحران در سطوح ملی، استانی و شهرستانی در سازمان، استانداریها وفرمانداریها به شرح زیر ایجاد میشود:
الف- ستاد در سطح ملی به ریاست وزیر کشور، دبیری رئیس سازمان و با عضویت معاونان ذیربط وزارتخانههای کشور، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، نعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی وسازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان انرژی اتمی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان هواشناسی کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر دستگاههای مرتبط ماده دو این قانون، به تشخیص و دعوت دبیرستاد تشکیل میشود.
ب- ستاد استان به ریاست استاندار و ستاد شهرستان به ریاست فرمانددار با عضویت مدیران در دستگاههای متناظر ستاد ملی و همچنین سایر دستگاههای مرتبط به تشخیص و دعوت رئیس ستاد تشکیل میشود. مدیران مدیریت بحران استان و شهرستان، دبیران ستادهای استان و شهرستان خواهند بود.
پ- در شرایط اضطراری، شهردار و بخشدار منطقه محل حادثه موظفند در ستاد شهرستان حضور یابند. رئیس شورای شهر و رئیس شورای بخش منطقه محل حادثه بهعنوان عضو ناظر در ستاد شهرستان حضور مییابند.
تبصره یک- در کلان شهر تهران علاوه بر فرماندار، استاندار و شهردار تهران به ترکیب ستاد اضافه میشود و ریاست ستاد با وزیر کشور است.
تبصره دو- ستاد بهطور عادی حداقل هر سه ماه یکبار و در شرایط اضطراری و وقوع بحران به تشخیص و دعوت رئیس ستاد در هر زمان جلسه تشکیل میدهد.
تبصره سه- جلسات ستاد در شرایط عادی با حضور حداقل دوسوم اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات ستاد با اکثریت آراء حاضرین اتخاذ می شود. در شرایط اضطراری، ترکیب ستاد محدود به وزارتخانه های کشور، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نفت و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح و سایر دستگاههای مرتبط به بحران به تشخیص و دعوت رئیس ستاد است. نمایندگان دستگاههای یادشده مجاز به غیبت در جلسات ستاد در شرایط اضطراری نیستند. تصمیمات ستاد در شرایط اضطراری توسط رئیس ستاد اتخاذ و ابلاغ می شود و لازم الاجراء است.
تبصره چهار- در شرایط اضطراری، در ستاد استان، یک نماینده از بین نمایندگان استان به انتخاب نمایندگان همان استان و در ستاد شهرستان، نماینده شهرستان یا یک نماینده از بین نمایندگان شهرستان ، به انتخاب نمایندگان همان شهرستان به عنوان عضو ناظر از مجلس شورای اسلامی حضور مییابند.
انتهای پیام/4034
انتهای پیام/