دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1397 - 10:34

استقبال حکیم از گسترش روابط اقتصادی عراق با کره جنوبی

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور کره جنوبی، از گسترش روابط اقتصادی بغداد با سئول استقبال کرد.
کد خبر : 356281
11.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «المسئله»، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی، در دیدار با هوانگ مو، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی، و هیئت اقتصادی و پزشکی همراه او تأکید کرد که عراق، حضور کره جنوبی در بخش اقتصادی و بهداشتی در شرایط دشوار امنیتی گذشته را فراموش نخواهد کرد.


وی در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی در بغداد انجام شد، عنوان کرد که سفر هیئت کره‌ای در زمان مناسبی انجام‌شده چون عراق امروز بیش از گذشته آماده گسترش همکاری و شراکت اقتصادی با کره جنوبی است.


حکیم به تغییراتی که در این مدت در عراق پیش‌آمده، اعم از موفقیت‌های نظامی، ملی، اجتماعی و تشکیل ائتلاف‌های سیاسی فرافرقه‌ای پرداخت و تأکید کرد که ائتلاف‌های کنونی، ائتلاف‌هایی ملی است که از همه طیف‌های ملت عراق در آن حضور دارند.


وی از مواضع انسانی کره جنوبی و کمک‌هایش به عراق در حوزه مبارزه با تروریسم و همکاری‌های امنیتی تقدیر کرد و تجربه‌های دو کشور در رویارویی با چالش‌ها و مشکلات را به‌رغم فاصله جغرافیایی، بسیار شبیه یکدیگر دانست.


رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق تأکید کرد که عراق نگاه مثبتی به فعالیت شرکت‌های کره‌ای و تولیدات این کشور دارد؛ به‌خصوص که همکاری‌های این شرکت‌ها فارغ از برنامه‌های سیاسی است.


هیئت کره‌ای نیز در این دیدار پیشرفت‌های حاصل در عرصه سیاسی عراق را شایسته تقدیر دانست و نسبت به نتایج دیدارها و مذاکرات با مقامات عراقی ابراز خوش‌بینی کرد.


انتهای پیام/4106/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: عراق کره جنوبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته