دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر پوردستان در گفتگو با آنا:

مرکز مطالعات راهبردی آجا دیده‌بان ارتش است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: مرکز مطالعات راهبردی آجا دیده‌بان ارتش است و تهدیدات و آینده نظام دفاعی را رصد می‌کند.
کد خبر : 356209

امیر سرتیپ پوردستان در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره دستاوردهای دفاعی کشورمان در آستانه چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی،‌ گفت: امروز انقلاب در آستانه 40 سالگی بحمدالله از قابلیت‌های زیادی برخوردار است. مشکلات و نارسایی‌هایی را که در دوران انقلاب اسلامی داشتیم و تهدیداتی که بر سر راهمان بودند، ملت، نظام و مسئولان را آب‌دیده کرده است، لذا من فکر نمی‌کنم که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران پیش بیاید و نظام ما نتواند از آن عبور کند. ‌


وی ادامه داد: امروز دشمن نمی‌تواند خاک‌ریزی را پیش‌روی ما سد بکند و مانعی برای پیشرفتمان شود و الحمدلله قابلیت‌ها بسیار زیاد است. امروز یک وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان با محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌وجود آمده که به‌‌راحتی می‌توانیم بر چالش‌ها غلبه کنیم.


رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قابلیت‌های درونی نظام به‌گونه‌ای است که می‌تواند ظرفیتی را ایجاد ‌کند تا از این طریق هر تهدیدی را پشت‌سر بگذاریم، افزود: تحریم‌هایی که دشمنان علیه ما اعمال کرده‌اند چیز جدیدی نیست؛ زیرا دشمن ملت ایران از 22 بهمن 1357 مورد تحریم قرار گرفته است.


پوردستان خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که از ابتدا تا به امروز علیه ما اعمال کرده‌اند دارای مراحل مختلفی هستند؛ یعنی ابتدا تحریم اقتصادی بودیم و سپس در زمان ریاست جمهوری اوباما این تحریم‌ها به تحریم فلج‌کننده تبدیل شدند و امروز هم در دوره ریاست جمهوری ترامپ موضوع مادر تحریم‌ها مطرح است، لذا با کمی تفکر به این نتیجه دست می‌یابیم هرچه‌قدر حلقه‌ها را تنگ‌تر ‌کنند، تحریم بی‌اثر می‌شود، زیرا کشوری که 16 همسایه دارد، تحریم بر او اثرگذار نیست.


وی در پایان مرکز مطالعات راهبردی ارتش را یکی از مراکز مهم علمی برای تحقق اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت:‌ در این مرکز به‌عنوان دیده‌بان ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات و آینده نظام دفاعی را رصد می‌کنیم و متناسب با هرگونه تهدیدی در آینده نزدیک و دور، کاری می‌کنیم تا ارتش قابلیت‌های لازم را برای دفع تهدیدات پیدا کند.  


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته