دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سعید آقاخانی: بازی در نقش‌های جدی برایم راحت‌تر است

سعید آقاخانی گفت: «حس خوبی نسبت به فیلم «خداحافظی طولانی» و نقش یحیی دارم و این فیلم و فیلمنامه و حس و حالی که در فیلم داشتم را خیلی دوست دارم.»
کد خبر : 3562

سعید آقاخانی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد نقشش در فیلم «خداحافظی طولانی» گفت: «من در این فیلم نقش یک کارگر ساده به نام یحیی را بازی می‌کنم که در کارخانه تولیدی کار می‏‌کرده و در اثر حادثه‌ای به مدت یک سال به زندان می‌افتد. به خاطر این گذشته، مردم در موردش قضاوت می‏‌کنند و مشکلاتی برایش به وجود می‌آید.»


وی در مورد کار کردن با فرزاد موتمن گفت: «باید بگویم وقتی با موتمن کار می‌کنی شرایط به گونه‌ای نیست که بازیگر آزاد باشد و هر کاری که بخواهد انجام دهد. موتمن به دلیل فرم کارش بیشتر قائل به دکوپاژ و فیلم و دوربین است و در این مورد حس من این است که دوست دارد دوربین و قابش قلدر باشد تا بازیگر. او خیلی اجازه کارهای حاشیه‌ای به بازیگر نمی‌دهد؛ در کارهای موتمن بازیگر باید کاملا در اختیار کار باشد و آن چیزی را که کارگردان می‌خواهد پیش ببرد.»


وی افزود: «موتمن نگاه خاصی در مورد نقش یحیی و ایفای این نقش داشت که من سعی کردم خواسته او را پیش ببرم.»


آقاخانی در ادامه اظهار کرد: «به نظر من مهم‌ترین چیز برای هر فیلمی در درجه اول فیلمنامه و بعد کارگردان است و یکی از مهم‌ترین دلایلی که این نقش را قبول کردم، فیلمنامه و حضور فرزاد موتمن بود.»



وی در مورد ادامه این روند بازیگری در آینده گفت: «اگر فیلم نامه خوب باشد، چه جدی و چه کمدی کار می‌کنم و امیدوارم که باز هم از این نقش‌ها به من پیشنهاد شود. به هر حال بستگی دارد که در آینده چه اتفاقی بیفتد و چه نقش‌هایی به من پیشنهاد شود، اما آنچه مسلم است اینکه سعی می‌کنم حرکت رو به جلو داشته باشم و کارهایم بهتر از قبل باشد.»


وی در مورد سیمرغ جشنواره تصریح کرد: «پیش از دریافت سیمرغ خیلی از دوستان پیش‌بینی می‌کردند که امسال سیمرغ را می‌گیرم و من واقعا امیدوار بودم که پیش‌بینی‌هایشان درست باشد و بتوانم امسال سیمرغ را بگیرم.»


ایفاگر نقش یحیی در مورد نقش‌های جدی و کمدی‌اش اظهار کرد: «ایفای نقش در ژانر کمدی بسیار سخت‌تر از کارهای جدی است و من در نقش بازیگر جدی خیلی راحت‌تر هستم. حس خوبی نسبت به فیلم «خداحافظی طولانی» دارم و این فیلم و فیلمنامه و حس و حالی که در فیلم داشتم را خیلی دوست دارم.»


وی افزود: «در طول این سال‌ها گرچه در نقش‌های طنز ظاهر شدم، اما همیشه فقط به کارهای کمدی فکر نمی‌کردم و در ذهنم به کارهای جدی هم می‌پرداختم و دوست داشتم که این گونه نقش‌ها را هم تجربه کنم. خوشبختانه تجربه خوب و لذت‌بخشی برایم بود و از ایفای نخستین نقش جدی‌ام در فیلم فرزاد موتمن خیلی خوشحالم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته