دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میرامامی:

بیش از ۵ میلیارد تومان زکات صرف نیازمندان شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادامام سیستان و بلوچستان گفت:زکات جمع‌آوری شده امسال به میزان 5 میلیارد و ۹۶۴میلیون تومان بود که برای محرومان اختصاص یافت.
کد خبر : 356193
تشکیل-شورای-زکات-در-روستاهای-سیستان-و-بلوچستان-بیش-از-5-میلیارد-تومان-زکات-صرف-نیازمندان-شد.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان سیستان و بلوچستان، مهدی میرامامی گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری میزان زکات جمع‌آوری‌شده 5 میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان بوده که 4 میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان برای امور محرومان و یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.


وی افزود: وظیفه کمیته امداد امام خمینی(ره) در دبیرخانه شورای زکات براساس تبصره ماده یک قانون زکات و حسب اذن ولایت‌فقیه جمع‌آوری و رسانیدن زکات به موارد مصرف در فقه زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در امر زکات را برعهده دارد و براساس این وظیفه به تعداد دفاتر این نهاد دبیرخانه شورای زکات در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها با همکاری اعضای شورا زکات ایجاد شده است.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام‌شده در روستاها تشکیل شورای زکات برای جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن برای نیازمندان همان روستاست.


میرامامی یادآور شد: به منظور استفاده از سرمایه اجتماعی و واگذاری تصمیم‌گیری‌های اجرایی به مردم با توجه به اینکه روستاها هسته مرکزی و اصلی‌ترین بنیان زکات را تشکیل می‌دهند و فرآیند اجرایی  آن در عرصه میدانی در روستاها اتفاق می‌افتد لزوم شورای زکات در روستاها برای انتظام‌دهی، بومی‌سازی محلی و ارتقای این فریضه ضروری است که با محوریت امام جماعت یا روحانی، و حضور دهیار، عامل زکات، یک نفر معتمد، فرمانده بسیج، دو نفر کشاورز یا دام‌پرور و یکی از بانوان فعال روستا شورا تشکیل  شده و با هدف نهادینه‌کردن، فرهنگ‌سازی و تبلیغ و ترویج زکات فعالیت می‌کند.


وی با بیان اینکه اقلامی که به آن زکات تعلق می‌گیرد از جمله گندم، جو، خرما، کشمش، شتر، گاو و گوسفند است، گفت: در این مدت 4 میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان برای محرومان در سرفصل‌های تهیه جهیزیه، تحصیلی، مسکن، مرمت و بازسازی، معیشت و سایر موارد و یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان در زمینه‌های ساخت مساجد، غسال‌خانه و سایر پروژه‌ها هزینه شده است.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان درباره برنامه‌هایی که در دستور کار برای تحقق برنامه‌های عملیاتی قرار دارد، اعلام کرد: تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان، بخش و روستاها، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، مبلغان مستقر و طرح هجرت، مشخص کردن عامل زکات در سطح شهرستان‌ها، روستاها و مساجد برای جمع‌آوری زکات مردم از جمله این اقدامات است.


میرامامی خاطرنشان کرد: تهیه کلیپ و مصاحبه با پرداخت‌‌کنندگان زکات و پخش از شبکه استانی هامون برای اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی افکار عمومی و استفاده از روزنامه‌های محلی این استان برای ترویج این فریضه  الهی از دیگر برنامه‌های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان است.


انتهای پیام/4121/ 4122/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته