دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 15:19
سرمربی تیم ملی کانو:

برای صعود به المپیک سینه به سینه رقبای‌مان پارو خواهیم زد

سرمربی تیم ملی کانو گفت: برای آنکه مجوز صعود به المپیک را کسب کنیم ملی‌پوشان در رقابت‌های انتخابی سینه به سینه حریفان پارو خواهند زد.
کد خبر : 355962
13970522000681636697681045566840_43630_photot2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اردوی تیم ملی کانو آب‌های آرام قایقرانی از هفته گذشته آغاز شده است و ملی‌پوشان این رشته ورزشی تلاش می‌کنند تا برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو به آمادگی کامل برسند.


الیاس اقلیمی درخصوص اردوی تیم ملی کانو به خبرنگار ورزشی آنا گفت: ما با پنج ورزشکار کارمان را شروع کردیم و در روزهای آینده سه نفر اضافه می‌شوند. در پایان این اردو تست نهایی از نفرات حاضر در تیم ملی گرفته می‌شود و منتخبان به اردوی قشم که یک‌ماهه است و از 25 بهمن آغاز می‌شود اعزام خواهند شد.


وی افزود: ما زمان چهار ماهه‌ای را از دست دادیم ولی برای رسیدن به سهمیه المپیک باید یک ورزشکار چهار هزار کیلومتر پارو بزند. در فضای فعلی انجام اردو به‌خاطرِ سرما خیلی سخت است ولی ما تلاش خواهیم کرد تا هر طور شده فضایی حاصل کنیم که ملی‌پوشان بتوانند به آمادگی قابلِ‌قبولی برسند و آماده رقابت برای شرکت در بازی‌های انتخابی شوند. این روزها باوجود اینکه هوای سردی را در مجموعه ورزشی آزادی داریم اما بچه‌ها به‌سختی تمرین می‌کنند. هر روز 13 کیلومتر پارو می‌زنیم و توسط دستگاه‌های ارگومتر که مانند تردمیل در دوومیدانی است تلاش می‌کنیم جبران مافات گذشته را انجام دهیم.


سرمربی تیم ملی کانو خاطرنشان کرد: برنامه فدراسیون قایقرانی این است که نفرات منتخب تیم ملی بتوانند برای حضور در رقابت‌های المپیک در کاپ جهانی که در آلمان برگزار می‌شود و خرداد سال آینده زمان آن خواهد بود محک بخورند. این امید را داریم که ملی‌پوشان بتوانند در آلمان عملکرد بسیار خوبی را ارائه کنند.


وی در مورد اینکه چند سهمیه توسط ملی‌پوشان کانو برای حضور در المپیک می‌توان کسب کرد، بیان کرد: در انتخابی المپیک ریو در سه ماده تک‌نفره 200 متر، تک‌نفره یک هزار متر و دو نفره یک هزار متر شانس حضور در المپیک را داشتیم ولی برای تعدیل و برابری رقابت‌های آقایان و بانوان، ماده تک‌نفره 200 متر را از آقایان حذف کردند. ما تلاش خواهیم کرد تا در دو ماده دیگر که بسیار اهمیت دارند بتوانیم سه سهمیه کسب کنیم. اگرچه رقبایی جدی چون چین، قزاقستان و ازبکستان را داریم.


اقلیمی تصریح کرد: ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا که سال گذشته در چین برگزار شد سینه به سینه رقبای‌مان پارو زدیم و در انتخابی المپیک هم این کار را خواهیم کرد. البته در جاکارتا به‌خاطر آنکه تمرین‌های پیش از حضور در این بازی‌ها مناسب نبود، نتوانستیم عملکرد قابلِ‌توجهی ارائه کنیم و تنها یک مدال برنز به‌دست آوردیم. این امید را داریم که حمایت لازم از یکایک اعضای تیم ملی صورت بگیرد تا بتوانیم فاصله ایجاد شده با رقیبان را جبران کنیم و بتوانیم هر سه سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم.


وی درخصوص شرایط مالی ملی‌پوشان کانو تأکید کرد: در روزهای اخیر با احمد گواری سرپرست فدراسیون قایقرانی صحبت‌هایی داشتیم که ایشان نظر مساعدی بر پرداخت حقوق به ملی‌پوشان داشتند. این امید را داریم که بتوانیم شاهد حمایت مالی مناسب از ملی‌پوشان باشیم. ما چهار سال قبل در بازی‌های آسیایی کره جنوبی با مربی ایرانی یک مدال برنز گرفتیم و در این دوره از بازی‌های آسیایی در جاکارتا با مربی خارجی باز هم یک مدال برنز کسب کردیم. بنابراین بهتر است به‌جای پولی که صرف مربی خارجی می‌شود از آن پول نفع ملی‌پوشان استفاده شود تا بتوانیم با اقتدار به مصاف حریفان برای رسیدن به المپیک برویم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته