دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1394 - 14:37

امام جمعه قزوین: طرح ضیافت اندیشه، فضای دانشگاه‌ها را بهاری می‌کند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را از خواص جامعه دانست و گفت: اگر اعضای هیات علمی به عنوان خواص جامعه با سبک و سیاق دینی بیشتر آشنا شوند، به طور طبیعی دانشجویان و سایر اقشار جامعه از این قشر تاثیر می‌پذیرند.
کد خبر : 35590

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم عابدینی در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه که با حضور حجت‌الاسلام حیدری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان قزوین، ارسلان قاسمی فرماندار شهرستان بوئین زهرا، حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این واحد، اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اظهار مسرت از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا اظهار کرد: ترویج امور مذهبی و ارزشی در دانشگاه‌ها در غالب‌های مختلف از اجر و ارزش بسیار بالای برخوردار است.








عابدینی: احیا و ترویج ارزش‌های الهی و آرمان‌های انبیاء نشان دهنده زنده بودن دل‌های جامعه است و امروز الحمدلله به برکت عنایت اهل بیت، مومنان و مروجان شعائر دینی در کشور ما در اکثریت قرار دارند.

وی افزود: بدون تردید دکتر شعبان‌نژاد و همکارانشان که ترویج امور فرهنگی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند توفیق و سعادت بسیار بزرگی نصیبشان شده است.


عابدینی مدیرانی که مکتب اهل بیت را در محیط‌های کاری خود زنده می‌کنند، مشمول رحمت، فضل و محبت خداوند دانست و خاطرنشان کرد: احیا و ترویج ارزش‌های الهی و آرمان‌های انبیاء نشان دهنده زنده بودن دل‌های جامعه است و امروز الحمدلله به برکت عنایت اهل بیت، مومنان و مروجان شعائر دینی در کشور ما در اکثریت قرار دارند.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با توجه به حدیثی از امام رضا (ع) عنوان کرد: براساس تاکید امام رضا(ع) باید روی مردم حساب باز کنیم چرا که این مردم عاشق اهل بیت، عاشورا و ارزش‌های دینی هستند و اگر همه ما رسالت خود را در زمینه ترویج ارزش‌ها به درستی انجام دهیم، باور و اعتقادات مذهبی مردم تقویت می‌شود.














امام جمعه قزوین سپس با یادآوری آشنایی خویش از فضای دانشگاه‌ها ادامه داد: اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان فضای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان را بهاری و معنوی می‌کند.


وی با توجه به حیات مجدد طبیعت در فصل بهار پس از سپری کردن فصل انجماد و خزان تاکید کرد: معارف نورانی دین همانند باران رحمت خداست و وقتی که می‌بارد، ذهن علاقه‌مندان به احکام قرآنی را به جنب و جوش، حیات، توسعه، خلاقیت و نوآوری وا می‌دارد و فهم بیشتر هدایت و راهنمایی می‌کند.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: سرمایه‌گذاری و توجه به طرح‌های معرفتی از جمله طرح ضیافت اندیشه استادان در دانشگاه‌ها موثر و ضروری است و سرمایه‌گذاری در این مورد هدر نمی‌رود.


وی با یادآوری اینکه طرح ضیافت اندیشه استادان در گذشته در دیگر دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، افزود: الحمدلله این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا به طور شایسته و کامل اجرا شد.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با توجه به ترکیب مدیریتی و شناخت خود از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا و رویکرد فرهنگی و مذهبی این دانشگاه گفت: یکی از مراکز دانشگاهی که خیال ما در زمینه ترویج احکام دینی و ارزشی راحت است همین واحد است چرا که آقای شعبان‌نژاد اهتمام اعتقادی و جدی به مسائل فرهنگی و ارزشی دارد.


وی از حضور گسترده اعضای هیات علمی و دانشجویان در محافل دینی از جمله انس با قرآن که نشان از علاقمندی و زنده بودن ارزش‌های دینی در این محیط دانشگاهی دارد تشکر کرد.


سرپرست واحد بوئین زهرا: نهادینه‌سازی ارزش‌ها از رسالت‌های مهم دانشگاه است


سرپرست واحد بوئین زهرا نیز در ادامه گفت: تقارن دهه کرامت با اختتامیه طرح ضیافت اندیشه این دانشگاه نشان از جاری و ساری بودن مکتب انسان‌ساز اهل بیت در تمامی اعصار و دوران‌ها به‌ویژه در کشور ما دارد.


دکتر شعبان نژاد اظهار کرد: اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان یکی از طرح‌های فرهنگی و ارزشی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهل بیت در دانشگاه‌ها به مرحله اجرا درمی‌آید.


وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از ارزش‌های دینی و مکتب اهل بیت است، لذا ترویج و نهادینه‌سازی این ارزش‌ها در قالب برنامه‌های مختلف از جمله طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه‌ها یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا با یادآوری اینکه طرح ضیافت اندیشه استادان با محوریت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مرحله اجرا در می‌آید تصریح کرد: با هماهنگی و تعامل و انسجام بسیار خوبی که بین مجموعه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیریت دانشگاه آزاد بوئین زهرا وجود دارد طرح ضیافت اندیشه استادان با دست‌یابی به تمامی اهداف خود برگزار شد.


وی سپس با توجه به عمق دلبستگی اعضای هیات علمی این دانشگاه به ارزش‌های دینی و انقلابی عنوان کرد: حضور 25 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه اسلامی در این طرح نشان از بصیرت، آگاهی و حساسیت و احساس مسئولیت این عزیزان نسبت به آینده دانشجویان دارد.


شعبان‌نژاد ادامه داد: یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح در دانشگاه‌ها ارتقای دانش و آگاهی اعضای هیات علمی و استادان به عنوان فرماندهان جنگ نرم برای هدایت بهتر دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم در مقابل با توطئه‌های گوناگون دنیای استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا تاکید کرد: بدون تردید به هر میزان که آگاهی، دانش و بصیرت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به عنوان هسته‌های مرکزی دانشگاه افزایش پیدا کند به همان میزان نیز توانایی و مهارت دانشجویان در مواجه با مشکلات و جنگ نرم دشمن ارتقاء می‌یابد.


وی سپس تحولات پرشتاب جامعه معاصر در عرصه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تغییر بافت دانشجویان و پرسشگری نسل جدید و رویکردهای پیچیده دشمنان در مواجه و دشمنی با ارزش‌های اسلامی و اخلاقی می‌طلبد که با روش‌های هنرمندانه و امروزی با مقابله با رویکرد جدید دشمنان، به طور شایسته پاسخگوی نیازهای جدید دانشجویان باشیم.








شعبان نژاد: تغییر بافت دانشجویان و پرسشگری نسل جدید و رویکردهای پیچیده دشمنان در مواجهه و دشمنی با ارزش‌های اسلامی و اخلاقی می‌طلبد که با روش‌های هنرمندانه و امروزی با مقابله با رویکرد جدید دشمنان، به طور شایسته پاسخگوی نیازهای جدید دانشجویان باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا فضای این دانشگاه را مملو از همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی توصیف کرد و گفت: با توجه به این رویکرد شاهد تحولات و توسعه متوازن و جامع این دانشگاه بوده‌ایم.


وی توجه به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی را یکی از موئلفه‌های مهم، راهبردی و اولویت‌دار دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ذکر و تصریح کرد: برگزاری منظم یادواره‌های شهدای فن‌آوری، تشکیل و فعالیت‌ هیات‌های مذهبی، حضور منسجم در مراسم انقلابی و مذهبی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، تقویت فعالیت بسیج دانشجویی، برگزاری منظم نماز جماعت، برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی واحد بوئین زهرا است الحمدلله به سبب همین برنامه‌ها و برخورداری از استادان، کارکنان و دانشجویان متعهد، با ایمان، دلسوز،‌ تلاشگر در چند سال گذشته حتی یک مورد تخلف در حوزه‌های مختلف در این دانشگاه گزارش نشده است.


سرپرست واحد بوئین زهرا اجرای طرح‌های متعدد عمرانی، افزایش رشته‌های تحصیلی، ارائه مقالات علمی در مراکز علمی و همایش‌ها، پرداخت تسهیلات به کارکنان و دانشجویان، کسب رضایت دانشجویان و کارکنان را اهم فعالیت‌های سال‌های اخیر این دانشگاه عنوان کرد و گفت: موفقیت‌های کسب شده نتیجه همراهی و حمایت‌های تمامی مسئولان و مدیران در تمام سطوح است که بنده از تمامی این عزیزان نهایت قدردانی و تشکر را دارم.


قدردانی از کارمندان نمونه این دانشگاه برنامه پایانی این مراسم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته