دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرد چینی رقصنده با گرگ‌ها در سودای دریافت جایزه اسکار

فیلم «توتم گرگ» به کارگردانی ژان ژاک آنو، فیلمساز طبیعت‌گرای فرانسوی به عنوان نماینده کشور چین در اسکار برای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکا ارسال خواهد شد.
کد خبر : 35585

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا تازه‌ترین اثر سینمایی ژان ژاک آنو، فیلمساز فرانسوی سازنده «هفت سال در تبت»، «نام گل سرخ»، «دشمن پشت دروازه» و «خرس» که «توتم گرگ» (Wolf Totem) نام دارد به عنوان نماینده کشور چین برای شرکت درمراسم اهدای جوایز اسکار 2016 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی می‌شود.


فیلم «توتم گرگ» که قرار است در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) در کشور آمریکا به اکران عمومی برسد، بهمن ماه گذشته در چین به روی پرده رفته و با بیش از 110 میلیون دلار درآمد، دهمین فیلم پرفروش سال در آن کشور بوده است. به گزارش هالیوود ریپورتر، با آنکه هنوز رسماً اعلام نشده که فیلم «توتم گرگ» به آکادمی اسکار ارسال خواهد شد، شنیده‌ها حاکی از این است که این فیلم به عنوان یک بخت دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برای کشور چین به زودی معرفی شود.


فیلم «توتم گرگ» بر اساس یک رمان پرفروش و شبه اتوبیوگرافیک به قلم لو جیامین (با اسم مستعار جیانگ رونگ) ساخته شده است و داستان دانشجویی چینی را بازگو می‌کند که در جریان انقلاب فرهنگی دوران مائو تسه‌دونگ برای زندگی در میان چادرنشینان مغولستان به استپ‌های وسیع آن سرزمین سفر می‌کند و شیفته گرگ‌هایی می‌شود که در آن نواحی پراکنده‌اند.


این فیلم محصول مشترک چین و فرانسه است که در آن به زبان‌های ماندارین و مغولی صحبت می شود.


ژان ژاک آنو فیلمساز 72 ساله فرانسوی که آثاری همچون «هفت سال در تبت» با بازی برد پیت، «نام گل سرخ» با بازی شان کانری، «دشمن پشت دروازه» با حضور جود لا، ریچل وایز و اد هریس و «عاشق» بر اساس رمان مارگریت دوراس را در کارنامه دارد، پیش از این با فیلم‌های بلند شاعرانه و شبه مستند «خرس» که داستان زندگی بچه خرسی یتیم را از نگاه او روایت می کند و «دو برادر» درباره زندگی دو بچه ببر نیز به طبیعت وحشی پرداخته است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته