دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارلوس کی‌روش:

هویت‌مان را گم نمی‌کنیم/ ژاپن باشخصیت‌ترین تیم آسیاست

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: نباید شخصیت و هویت‌مان را مقابل ژاپن گم کنیم.
کد خبر : 355804
AG8I0200.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران با ژاپن در جام ملت‌های آسیا گفت: دیدار با ژاپن برای ما اهمیت زیادی دارد و خوشحال هستیم که به این مرحله رسیدیم. برابر تیمی با بازیکنان بسیار خوب به میدان می‌رویم. احتیاجی نیست که من بخواهم درخصوص تیم ژاپن و عملکرد این تیم صحبت کنم اما خوشحالم که به نیمه‌نهایی صعود کرده‌ایم.


وی درخصوص اینکه ژاپن فوتبالی اقتصادی را مد نظر دارد و مقابل این تیم که فوتبال تدافعی ارائه می‌کند چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد: من در نوع بازی تیم ژاپن فوتبال دفاعی نمی‌بینم. ما برابر تیم باپرستیژ ژاپن بازی می‌کنیم که بازیکنان آماده‌ای دارد. ژاپن باشخصیت‌ترین تیم آسیاست و من افتخار دو سال کار در ژاپن را دارم.


سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: من در باشگاه ناگویا دو سال مشغول بودم و از نزدیک برنامه‌های باشگاه‌های ژاپنی برای توسعه فوتبال را دیده‌ام. کیفیت فوتبال این تیم آن‌قدر بالاست که احتیاج به صحبت من نیست. ژاپن چهار بار قهرمان آسیا شده و بارها در جام جهانی حاضر بوده است. درست است که میزبانی جام جهانی 2022 به قطر داده شده ولی بسیاری از کشورهای دنیا به ژاپن پیشنهاد می‌دهند تا با این تیم که واقعاً روی اصول کار می‌کند، بازی دوستانه برگزار کنند. از خبرنگاران ژاپنی این تقاضا را دارم که پیام تشکر من را به مسئولان باشگاه ناگویا که دو سال فرصت کار در باشگاه‌شان را به من دادند، برسانند.


وی یادآور شد: سال 98 که در ناگویا بودم، فدراسیون فوتبال ژاپن 9 بازیکن من را برای تیم ملی گرفت. من با وجود اینکه چندین ماه بازیکنان خوبم را در اختیار نداشتم اما به‌عنوان یک مربی خارجی وظیفه داشتم به برنامه‌های فدراسیون ژاپن احترام بگذارم. این مثال خوبی برای فوتبال ایران است. در چهار سال اخیر ژاپن تیم بسیار خوبی ساخته ولی آرزو و تقاضای من این است که ایران فردا مقابل ژاپن پیروز شود.


کی‌روش در مورد اینکه تیم ملی ایران تابه‌حال دروازه‌اش باز نشده، گفت: اگر فرصت داشته باشید تا به‌صورت سیستماتیک کار کنید امکان ایجاد ساختار خوب وجود دارد و این موضوع به فوتبال کمک می‌کند. متأسفانه بیشتر تیم‌های ملی دنبال کسب نتیجه هستند ولی در ایران شناخت خوبی پیدا کرده‌ام و آینده را روشن می‌بینم. درحال‌حاضر نسل مربیان تیم‌های ملی در دنیا رو به انقراض است چون فقط سه روز فرصت دارند تا تیم‌شان را آماده کنند و برای کسب نتیجه نیاز به شعبده‌بازی است.


سرمربی تیم ملی فوتبال درخصوص اینکه تیمش در پنج بازی اخیر با پنج ترکیب متفاوت وارد زمین شده و فردا مقابل ژاپن چه سورپرایزی دارد، تصریح کرد: ژاپن تیم بسیار خوبی است و حرکات در عمق خطرناکی دارد ولی ما نباید شخصیت و هویت‌مان را گم کنیم و برابر تیم آماده ژاپن ما سلاح‌های خودمان را داریم و ثابت می‌کنیم که تیم ملی فوتبال ایران هستیم.


انتهای پیام/4051/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته