دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امکان اشتغال مهارت دیدگان فنی و حرفه‌ای در خارج کشور

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران از به کارگیری افراد علاقه‌مند به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کمیته آزمون‌های این سازمان از سال آینده خبر داد و گفت: امکان اشتغال مهارت دیدگان فنی حرفه‌ای در خارج از کشور فراهم است.
کد خبر : 3558

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، عبدالله قاسمی با بیان این که گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای تمام کشورهای عضو سازمان بین المللی کار از قابلیت ترجمه برخوردارند، افزود: افراد مهارت دیده می‌توانند در خارج از کشور نیز زمینه اشتغال خود را پیگیری کنند.


او با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای تنها متولی آموزش غیر رسمی کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: آموزش کشور به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود که آموزش‌های دولتی شامل آموزش‌های مربوط به صنعت، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها برای کسب مهارت و ورود به بازارکار و آموزش‌های بخش خصوصی شامل آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای آزاد می‌شوند.


وی همچنین از تدوین ۷۴ استاندارد آموزشی با همکاری اصناف و بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از ۷۴ استاندارد آموزشی تدوین شده در سال جاری بیش از ۹۰ درصد آن‌ها مورد تایید و کد ملی و مهارتی دریافت کرده‌اند.


قاسمی در مراسم رونمایی از نخستین کتاب پیرایش که به همت سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد، با بیان این که استانداردهای آموزشی هر چند سال یک‌بار نیازمند بازنگری و تجدید نظر هستند، گفت: در همین راستا ما به دنبال تعریف زیرمجموعه‌های مختلف با ساعت‌های آموزشی کوتاه به صورت پودمانی برای متقاضیان هستیم تا همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی تخصص‌ها نیز به گرایش‌های مختلف تقسیم بندی شوند.


این مدرس مدیریت و کارآفرینی با بیان اینکه استان تهران در تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی و کتب رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده‌است، اظهارکرد: پیگیری‌های سازمان فنی و حرفه‌ای قانون معافیت از مالیات همه آموزشگاه‌های آزاد در مجلس به تصویب رسیده و از ابتدای امسال اجرایی شده است.


او ادامه داد: همچنین ما به دنبال ایجاد زمینه برخورداری مدیران و مربیان این آموزشگاه‌ها از بیمه تامین اجتماعی با حداقل هزینه‌ها هستیم تا این افراد بتوانند از سنوات بیمه و مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب