دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1394 - 13:04

کسب 600 افتخار علمی و عنوان قهرمانی دانش آموزان و دانشجویان سما استان گیلان

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما استان گیلان در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب حدود 600 عنوان افتخار علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی شدند.
کد خبر : 35573

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق اظهار کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما استان گیلان در حوزه علمی و آموزشی در آزمون تیزهوشان، المپیادهای علمی، المپیاد مبتکران، آزمون مرآت، مسابقات جابربن حیان و ...، در حوزه مهارتی در مسابقات ملی مهارت، مسابقات رباتیک و ...، در حوزه فرهنگی در رشته‌های قرائت، ترتیل، تحقیق، حفظ قرآن کریم و ... و در حوزه ورزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، بسکتبال، شطرنج، شنا، کاراته و ... موفق به کسب افتخار برای مجموعه سما استان گیلان شدند.


رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان ادامه داد: احمدرضا ملاپور دانش آموز دبیرستان سما رشت در دو سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست کشوری و مدال طلای مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات– مدیریت سیستم‌های تحت شبکه شد و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی مهارت در کشور برزیل شرکت کرد.


صابری با توجه به موفقیت قابل توجه دانش‌آموزان سمایی در المپیادها و مسابقات علمی مختلف در سال گذشته گفت: تعدادی از دانش‌آموزان سما موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان شدند و به مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان‌های مختلف استان راه یافتند و امیدواریم در سال آینده با تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، ارتقای بیش از پیش کیفیت مدارس، افزایش تجهیزات هوشمندسازی مدارس و استفاده از مدرسان، معلمان و کادر اجرایی مجرب شاهد موفقیت چشمگیر دانش‌آموزان و دانشجویان مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما استان گیلان در عرصه‌های گوناگون علمی، مهارتی، آموزشی و ... باشیم.


وی افزود: برای تحقق اهداف فوق باید از فرصت کلاس‌های فوق برنامه در مدارس و آموزش‌های کوتاه مدت که نیاز به برنامه‌ریزی میان مدت دارد، استفاده کنیم و در دوره‌های آموزش کوتاه مدت، توجه به کیفیت و مهارت محوری را در اولویت قرار دهیم.


صابری با تأکید بر اهمیت حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی گفت: همواره نباید از مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک نهاد فرهنگی غفلت کرده و در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی باید گام‌های بیشتری برداریم. در حوزه فرهنگی موضوعات سلامت، اعتیاد، خانواده و رسانه دیجیتال موضوعات مهمی بوده و در این مورد باید فرزندان خود را هدایت کرده تا به درستی وارد فضای دیجیتال شوند و از رسانه درست استفاده کنند و در حوزه پژوهشی نیز با جذب هدفمند بودجه پژوهشی، باید طرح‌های پژوهشی را که وضعیت مدارس، آموزشکده‌ها و سازمان سما را بهبود بخشند، در دست اجرا قرار دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته