دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1394 - 13:57

آیین تجلیل از فعالان عرصه خبر در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد

آیین تجلیل از فعالان عرصه خبر با عنوان یادواره زنده یاد غلامحسین رجبی، فعال رسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.
کد خبر : 35569

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در این آئین که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سالن آمفی تئاتر فرزانگان این دانشگاه و با حضور جمعی از مدیران، مسوولان واحدهای روابط عمومی و فعالان رسانه ای عضو انجمن خبرنگاران استان سمنان برگزار شد گفت: نقش و تاثیر رسانه ها و کار خبرنگاران در اصلاح امور اجتماع و نشاط بخشی به جامعه مهم است.


محمدرضا میرزایی افزود: رسانه ها در شرایط حاضر با اطلاع رسانی دقیق باید به افزایش امید به زندگی و نشاط اجتماعی در بین اقشار مختلف تلاش کنند.


معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان یاد آور شد: دستیابی آزاد به اطلاعات در کشورهای توسعه یافته جهان، به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی مطرح است و رسانه ها و خبرنگاران در تحقق این اصل نقش به سزایی دارند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم ضمن اشاره به کلام امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در مورد رسانه ها و کار خبرنگاران گفت: در کلام این بزرگان در مورد هیچ قشری این چنین با اهمیت نگاه نشده است و این نکته موید اهمیت اطلاع‌رسانی از دیدگاه آنان و رسالت خطیر خبرنگاران در جامعه است. رسانه ها از دیدگاه امام خمینی(ره) دانشگاه و بنگاه هدایت عنوان شده است.


شاهرخ رنجبر بهادری گفت: جهان امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است و موفقیت هر کشور و دولت به در اختیار داشتن آگاهی و اطلاعات بستگی دارد و بخش اعظم این انتقال اطلاعات و آگاهی در هر جامعه بر عهده خبرنگاران می‌باشد. اطلاع از موفقیت ها و عملکرد دولت در کنار نقد بی‌طرفانه و سازنده می تواند یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت در جامعه باشد.
رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم غلامحسین رجبی، برگزاری این آئین را گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم عنوان کرد.


محمدتقی قدس گفت: با توجه به بیماری مرحوم رجبی در یک سال گذشته، اهالی رسانه استان سمنان به ویژه انجمن خبرنگاران، از یاد وی غافل نبودند و برخی مسوولان از جمله محمد وکیلی استاندار، مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به عیادت وی شتافتند.


وی با اشاره به تقدیر از برخی از مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در این آئین توسط انجمن خبرنگاران استان سمنان، گفت: فعالان واحدهای روابط عمومی و خبرنگاران در یک سنگر فعالیت دارند و از یک خانواده هستند.


رییس انجمن خبرنگاران استان سمنان یاد آور شد: تقدیر از روابط عمومی های فعال توسط این انجمن در سالهای گذشته، در ارتباط بهتر و پیشبرد اهداف جامعه خبری نقش داشته و تاثیرگذار بوده است.


سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان نیز در این آئین، کار خبرنگاران را حساس و نقش رسانه ها را در اصلاح امور و رفع مشکلات در حوزه های مختلف مهم برشمرد.
مسوولان روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرمانداری، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه علوم پزشکی استان، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، منابع طبیعی و آبخیزداری، دانشگاه آزاد اسلامی و توزیع برق استان سمنان مورد تقدیر قرار گرفتند.


تقدیر از تعدادی از خبرنگاران فعال سمنان نیز بخش دیگری از گردهمایی انجمن خبرنگاران سمنان بود.
امیرهوشنگ باهنر قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و ایرج کارخایی مدیرکل روابط عمومی استانداری سمنان در این آئین حضور داشتند.


در این آئین به یاد مرحوم غلامحسین رجبی، از خانواده آن مرحوم تقدیر شد. مرحوم غلاحسین رجبی، متولد سال 1330 در سال 1384 از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در استان سمنان بازنشسته شد و شامگاه شنبه بیستم تیر سال 94 به علت مشکلات کلیوی، دعوت حق را لبیک گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته