دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1397 - 11:06
کارمند بخش خصوصی:

احساس می‌کنم شهروند درجه‌دو آمریکا هستم !

کارمند یک شرکت پیمانکاری دولتی که با وزارت خارجه آمریکا همکاری می‌کرده در رسانه‌ها تصریح کرد هیچ‌کس به فکر پیمانکاران نیست و احساس می‌کند شهروند درجه‌دو است.
کد خبر : 355625
11.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نشریه تایم، سانی بلیلاک که به‌عنوان پیمانکار با وزارت خارجه آمریکا همکاری داشت به این نشریه گفت که او دیگر ناامید شده و احساس می‌کند که شهروند درجه‌دو این کشور است.


وی ادامه داد که او هیچ مبلغی برای کاری که می‌توانست در 35 روز تعطیلی دولت به دست بیاورد دریافت نخواهد کرد.


روز جمعه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران کنگره به توافق رسیدند که به تعطیلی طولانی دولت مرکزی پایان دهند. کارکنان بخش دولتی که به مرخصی اجباری فرستاده شدند دستمزد خود را دریافت خواهند کرد اما به کارکنان شرکت‌های پیمانکاری هیچ مبلغی پرداخت نخواهد شد و آن‌ها نیز از این قضیه بسیار ناخشنودند.


سانی بلیلاک تصریح کرد: «من الآن بیش از همیشه حس می‌کنم که شهروند درجه‌دو هستم. هیچ‌کس به کارکنان شرکت‌های پیمانکاری اهمیت نمی‌دهد.»


درحالی‌که حدود 800 هزار نفر از کارکنان دولت مرکزی از تعطیلی 35 روزه زیان‌دیده‌اند، 10 هزار شرکت پیمانکاری نیز هستند که با دولت قرارداد امضا کرده‌اند و تعداد کارکنانی که از طریق شرکت‌های پیمانکاری با دولت همکاری دارند هنوز مشخص نیست.


یکی از کارکنان شرکت پیمانکاری بخش خصوصی نیز به نشریه تایم گفت که او و بسیاری از همکارانش مجبور شده‌اند که مبالغ مختلفی را از شرکت قرض بگیرند.


وی ادامه داد: «این اصلاً عادلانه نیست که کارکنان بخش خصوصی در دوره تعطیلی مبلغی دریافت نکنند و کارکنان این شرکت‌های پیمانکاری مجبور شوند که به ادارات خود مقروض شوند.»


خیلی‌ها هم مجبور شدند که در زمان تعطیلی دولت مرکزی از خیرین کمک بگیرند.


فای اسمیت، نگهبان 64 ساله یک شرکت پیمانکاری در موزه هنر هیرشورن که به مرخصی اجباری فرستاده‌شده بود در مقابل ساختمان دفتر سنای هارت (ساختمان سوم مجلس سنا) در واشنگتن به تعطیلی دولت شدیداً اعتراض کرد. او در زمره صدها نفر از کارکنان دولتی و شرکت‌های پیمانکاری بود که به مرخصی اجباری فرستاده‌شده بودند. اسمیت از نگرانی‌های خود با رسانه‌های محلی صحبت کرد و گفت که او احتمالاً نتواند کرایه منزلش را بپردازد و کارش به بی‌خانمانی بینجامد.


یک شهروند داستان این کارگر شرکت پیمانکاری را در رسانه‌ها خواند و تصمیم گرفت که به نام او در فضای مجازی درخواست کمک مالی بدهد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته