دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1397 - 03:12
10 و 11 بهمن؛

اولین کنگره توان‌بخشی قلبی، عروقی و ریوی‎ برگزار می‌شود

اولین کنگره توان‌بخشی قلبی، عروقی و ریوی‎ در روزهای دهم و یازدهم بهمن ۱۳۹۷ توسط انجمن علمی توان‌بخشی قلبی ـ عروقی و ریوی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : 355473
CVPR01_poster.jpg

محمدتقی حلی‌ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از برگزاری اولین کنگره توان‌بخشی قلبی، عروقی و ریوی‎ در روزهای دهم و یازدهم بهمن خبر داد و گفت: این همایش توسط انجمن علمی توان‌بخشی قلبی ـ عروقی و ریوی ایران در سالن همایش‌های شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه مشکلات قلبی و ریوی زیادی در کشور وجود دارد، افزود: البته این بیماری در جهان به‌عنوان یکی از دلایل جدی مرگ‌ومیر به شمار می‌آید. هر اقدام به‌منظور اطلاع‌رسانی و پیشگیری در این زمینه کمک‌کننده است و این موضوع در بخش سلامت تأثیرگذار خواهد بود.


رئیس اولین کنگره توان‌بخشی قلبی، عروقی و ریوی‎ تصریح کرد: توان‌بخشی قلبی و عروقی هم برای پیشگیری و هم درمان بسیار مهم است، مقدمات این کنگره از سال گذشته آغاز شد و آخر این هفته در تهران برگزار خواهد شد. تمام گروه‌های مانند متخصصان و جراحان قلب و پرستارانی که در این حوزه کار می‌کنند و همچنین فیزیوتراپ‌ها توان خبش در این بخش دخیل هستند.


وی یادآور شد: توان‌بخشی قلبی معیار پیشگیری اولیه و ثانویه، کنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی، رویکرد تخصصی توان‌بخشی قلبی در جمعیت‌های هدف بیماری‌های قلبی، تجویز ورزش و فعالیت در بیماران قلبی، تغذیه مناسب در کنترل عوامل خطر، ترک اعتیاد در بیماران قلبی، کنترل عوامل خطر روان‌شناختی ازجمله محورهای این کنگره به شمار می‌آید.


حلی‌ساز خاطر نشان کرد: همچنین چالش‌های خودکنترلی و برگشت به زندگی نرمال در بیماران قلبی، جنبه‌های ایمنی و ارزیابی برنامه توان‌بخشی قلبی و اصول و نحوه توان‌بخشی ریوی از دیگر عناوین این کنگره اعلام‌شده است.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته