دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قتل مجری زن تلویزیون دربرابر دوربین پخش زنده+ تصاویر و ویدئو

کشته شدن یک خانم مجری تلویزیونی و فیلمبردار او هنگام اجرای زنده برنامه در ویرجینیا، بار دیگر بحث کنترل سلاح در آمریکا را به صدر خبرها آورد و به علاوه سبب اختلال در برنامه‌های پخش تلویزیون و اعتراض در شبکه‌های اجتماعی شد.
کد خبر : 35543

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، قتل یک مجری تلویزیونی در برنامه زنده تلویزیون به یک جنجال رسانه‌ای در ایالات متحده بدل شد. این حادثه که سه کشته و یک مجروح بر جای گذاشت، غروب چهارشنبه در روانوک، ویرجینیا اتفاق افتاد.



به گزارش CNN مردی به نام وستر لی فلاناگان، مجری سابق تلویزیون WDBJ-TV که جلوی دوربین تلویزیون برایس ویلیامز نامیده می شد، دو سال پس از اخراج از این شبکه به علت بدرفتاری در محل کار برای انتقام‌جویی یک زن همکار سابق خود به نام آلیسون پارکر و فیلمبردار برنامه زنده تلویزیونی به نام آدام وارد را در هنگام ضبط برنامه زنده مصاحبه تلویزیونی به ضرب گلوله کشت و زن مصاحبه شونده، ویکی گاردنر را به شدت مجروح کرد.


وستر لی فلاناگان


وی اندکی بعد فیلمی را که از زاویه دید خود از صحنه جنایت گرفته بود، در شبکه اجتماعی پخش و دو ساعت بعد با ارسال فکسی 23 صفحه‌ای به شبکه ABC با اشاره به حادثه تیراندازی دو ماه پیش در کلیسایی در چارلستن، کارولینای جنوبی از «خشم» خود به علت برخورد تبعیض‌آمیز نژادی با وی در محل کار سابقش خبر داد. وی اندکی پس از آن هنگام تعقیب‌و‌گریز با پلیس، به خود شلیک کرد و ساعتی بعد در بیمارستان جان سپرد.



به اشتراک گذاشته شدن و پخش فیلم تیراندازی از نگاه قاتل در شبکه‌های اجتماعی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و به اشتراک گذاری این فیلم خاص با تصاویر دلخراش در خود شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به عنوان «سویه تاریک شبکه‌های اجتماعی» تقبیح شد.


ویدئویی که در لینک ذیل مشاهده می‌کنید، ازنگاه دوربین فیلمبردار مقتول تلویزیون WDBJ-TV ضبط شده است و در آن لحظه تیراندازی دیده و صدای دو زنی که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، شنیده می‌شود و به علت سرنگون شدن دوربین فقط پاهای قاتل را هنگام عبور از جلوی دوربین فیلمبردار مقتول می‌توان مشاهده کرد.






حادثه تیراندازی اخیر ویرجینیا بار دیگر مسأله کنترل سلاح در ایالت‌های آمریکا را به صدر اخبار و انتقادها آورد که به علت وجود لابی قدرتمند تولید کنندگان سلاح به ویژه در میان سناتورهای جمهوری‌خواه و نمایندگان کنگره آمریکا و مشکلات قانون اساسی آن کشور به یک معضل بزرگ در آن کشور بدل شده است.



نمایی از سریال «آقای روبات»


همچنین به گزارش ورایتی، این ماجرا سبب اختلال در جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی شد و از جمله برنامه پخش فصل پایانی سریال پرطرفدار «آقای روبات» (Mr. Robot) شبکه NBC به علت وجود صحنه‌های مشابه با این حادثه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته