دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 12:21
یک مسئول دانش‌آموزی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در بیش از 4 هزار مدرسه

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی گفت: طرح مدرسه انقلاب امسال در بیش از 4 هزار مدرسه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب بیشتر آشنا می‌شوند.
کد خبر : 355339
photo_2018-01-22_02-47-58.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌و‌پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین تاریخی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفتمین دوره نمایشگاه دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در هنرستان هنر و رسانه برگزار شد، گفت: مجموعه انجمن اسلامی دانش‌آموزان از قبل از انقلاب حضور داشته است و سوابق مبارزاتی دانش‌آموزان در مدارس به انجمن اسلامی برمی‌گردد. 


دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی در ادامه افزود: چند سالی است که برنامه اصلی ما «مدرسه انقلاب» است و با محوریت اتفاقات انقلاب برگزار می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: در مدرسه انقلاب مهمترین اتفاق این است که  دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایت‌گری انقلاب می‌کنند. 


تاریخی با بیان اینکه نسل کنونی علاقه‌مند و پشتیبان انقلاب است و گاهی از نسل گذشته نیز جلوتر افتاده است، تصریح کرد: در مدرسه انقلاب اصلی‌ترین برنامه،  نمایشگاه‌های مدرسه است  و در سه محور دیروز، امروز و فردای ما برگزار می‌شود.


وی افزود: دو محور برنامه دیروز ما «رستاخیز سقوط» و «اسوه‌های انقلاب» است. «رستاخیز سقوط» به فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان می‌پردازد اما در حوزه «اسوه‌های انقلاب»، شخصیت امام‌ محور قرار دارد و شهدای شاخص شهر و بزرگان انقلاب در هر شهر موضوعی است که به آن پرداخته می‌شود.


دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی در ادامه خاطرنشان کرد: اما محور برنامه‌های امروز ما، آفتاب ولایت، دیوار فریاد و موج پنجم است. «آفتاب ولایت» به موضوع ولایت فقیه و نقش‌آفرینی رهبری می‌پردازد. «دیوار فریاد»، دشمن‌شناسی، عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله با آن را به دانش‌آموزان گوشزد می‌کند. «موج پنجم» نیز به نقش دهه هشتادی‌ها سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تولید ملی و کالای ایرانی و تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت مورد بررسی قرار می‌گیرد. 


وی با اشاره به اینکه بحث مجاهدان سایبری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله با آن موضوعی است که به دانش‌آموزان گوشزد می‌شود.


تاریخی افزود:  ویژگی‌های منتظران سیمای حکومت مهدوی  از دیگر مسائلی است که به آن پرداخته می‌شود.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه برای طرح مدرسه انقلاب ثبت‌نام و  امسال  بیش از 4 هزار مدرسه برای این نمایشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تا ۱۲ بهمن نیز مدارس فرصت دارند برای این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.


تاریخی به بخش ویژه برای این بخش گفت: پویش «شتر در خواب بیند پنبه دانه» امسال در بخش نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار می‌شود. 


وی ادامه داد : دستاوردهای معنوی انقلاب که به بخش هویت استقلال و امنیت برمی‌گردد نیز موضوعی است که دانش‌آموزان امسال در این نمایشگاه به آن می‌پردازند. 


وی با اشاره به بخش «خرمشهرها در پیش است» ادامه داد: جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی از جمله مسائلی است که قرار است دانش‌آموزان به تحقیق و بررسی آن در نمایشگاه مدرسه انقلاب بپردازند؛ همچنین 40 سال چالش 40 سال پیروزی  و پاسخگویی به شبهات نیز از جمله موارد دیگری است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.


تاریخی با اشاره به اینکه هویت بانوی مسلمان از مسائلی است که به آن به طور ویژه نگاه شده است، افزود: الگوی سوم زن تعریف سومی از جایگاه زن است زیرا ما به نگاه غربی و نگاه شرقی به زن معتقد نیستیم و بر این باوریم که باید نگاه به بانوان متفاوت باشد. 


دبیرکل اتحادیه اسلامی دانش‌آموزی در ادامه اظهار کرد: «ضریح بی‌نشان و جاهلیت مدرن» نیز از سرفصل‌های است که در نمایشگاه ارائه می‌شود. 


وی به بخش برنامه مدرسه انقلاب در شبکه امید اشاره کرد و افزود از ۱۲ بهمن این برنامه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه پخش خواهد شد. 


انتهای پیام/4087/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته