دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 10:21
ولی زاده خبر داد:

ارتقای علمی 11 پله‌ای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دستاورد شاخص دانشگاه شهید مدنی آذربایجان این است که از رتبه 27 در سال 95 به رتبه 16 در سال جاری رسیده است.
کد خبر : 355251
رئیس دانشگاه مدنی آذربایجان.jpg

حسن ولی زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد دستاورد شاخص دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار کرد: از نظر علمی در سال 95 رتبه 27 را کسب کردیم، سال 96 به رتبه 25 و امسال به رتبه 16 رسیدیم که این مهم‌ترین دستاورد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.



تعلیق طرح عمرانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به دلیل کمبود بودجه


وی در مورد کمبود بودجه فعالیت‌های عمرانی دانشگاه بیان کرد: پروژه‌ای مربوط به دانشکده فنی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان وجود دارد که از سال 91 آغازشده است ولی به خاطر کمبود بودجه این طرح را فازبندی کردیم، فاز نخست آن در سال 95 افتتاح‌ شده ولی کلاس و آزمایشگاه‌ها به علت کمبود اعتبار باقی‌مانده است.


رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ادامه داد: با توجه به وامی که قرار است از بانک گرفته شود، سال آینده می‌توانیم فاز دوم آن را که مربوط به کلاس‌های دانشکده فنی است تا مهر 98 افتتاح کنیم؛ پروژه‌ای که باید سه‌ساله تمام می‌شد، اما 6 سال از شروع آن گذشته و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.


دانشجویان در کنار ریل‌باس، از قطار برقی هم استفاده کنند


ولی زاده در خصوص تردد دانشجویان به دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار کرد: بیشتر دانشجویان از طریق ریل‌باس به دانشگاه می‌آیند، اما در برخی ساعات که ازدحام زیاد است و با کمی ظرفیت روبرو هستیم که پیشنهاد می‌کنم دانشجویان از قطار برقی استفاده کنند تا با کمبود ظرفیت در ریل‌باس مواجه نباشیم.



ظهرها در کنار دانشجویان غذا می خورم و کیفیت سلف خوب است


وی در مورد کیفیت سلف‌های دانشجویی گفت: کیفیت غذا در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خوب است و تابه‌حال مشکل خاصی از طرف دانشجویان به ما گزارش نشده است، بنده برای اینکه بدانم کیفیت غذا چگونه است ظهرها معمولاً همان غذای سلف دانشجویان را استفاده می‌کنم و مشکل خاصی ندیده‌ام.


بودجه سال جاری 58 درصد محقق شده است


رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ادامه داد: البته گاهی اوقات دانشجویان اعتراضات موردی داشته‌اند که در آن موارد سعی کرده‌ایم یا غذا عوض شود یا کیفیتش بهتر شود.


ولی زاده در مورد تحقق بودجه امسال گفت: تاکنون بودجه سال جاری 58 درصد محقق شده است؛ بنده گلایه دارم که دانشگاه‌ها را با دست‌خالی نمی‌توان اداره کرد.


وی در پاسخ به این سؤال که فضای علمی کشور را با توجه به کاهش بودجه چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: با توجه به چند برابر شدن قیمت تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، انتظار ما این بود که بودجه سال 98 را زیاد کنند اما متأسفانه افزایشی در اعتبارات دانشگاه‌ها ندیدیم.


بودجه بیشتر، همایش بیشتر


رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در مورد همایش‌های برگزارشده در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: در سال جاری بیش از 10 سمینار ملی و یک کارگاه بین‌المللی سالانه در رشته فیزیک نظری برگزار کرده‌ایم؛ از لحاظ تعداد برگزاری همایش و کنفرانس در دانشگاه وضعیت خوبی داریم، اما اگر اعتبارات دانشگاه بیشتر و متناسب با نیازهایشان بود، همایش‌های بیشتری برگزار می‌کردیم.


وضعیت نیروی انسانی خوب، اما برای تجهیزات آزمایشگاهی نیاز به حمایت است


ولی زاده افزود: هم‌اکنون ایران از لحاظ علمی رتبه بالایی در جهان دارد، از نظر نیروی انسانی وضعیت خیلی خوبی در کشور حاکم است ولی از نظر تجهیزات و حمایت مالی از آزمایشگاه‌ها و پروژه‌ها فاصله زیادی تا رسیدن به حد مطلوب داریم.


وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی تمام شاخصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی لحاظ می‌شود که دستاورد بزرگی برای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان محسوب می‌شود.


رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به اینکه قبلاً مرکز رشد و فناوری در دانشگاه نداشتیم، عنوان کرد: در طول یک سال و نیم گذشته مرکز رشد و فناوری در دانشگاه راه‌اندازی و دو پژوهشکده فعال شد؛ این پژوهشکده‌ها تقاضامحور هستند، یعنی به دنبال این هستیم که پژوهش‌های دانشگاهی را به سمت حل مسائل استان و کشور سوق دهیم.


انتهای پیام/4118/4123/


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته