دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر کشور عنوان کرد:

تعامل میان شهرداری و رسانه‌ها عامل رفع برخی از مشکلات شهرهای بزرگ

معاون وزیر کشور گفت: رفع برخی از مشکلات شهرهای بزرگ کشور نیازمند تعامل بیشتر میان شهرداری و رسانه‌هاست.
کد خبر : 355154
جمالي 19.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد در جمع مدیران استانی سازمان صدا و سیما با اشاره به گسترش شهرنشینی در کشور طی دهه‌های اخیر، اظهار کرد: شهرهای بزرگ کشور در زمینه‌های آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماند، نوسازی بافت‌های فرسوده و ... مشکل دارند و رفع بخشی از مشکلات و تسریع برنامه‌های مدیریت شهری نیازمند تعامل و هماهنگی بیشتر میان شهرداری و رسانه‌ها، علی‌الخصوص صداوسیمای استان‌هاست.


وی با بیان اینکه امروز انتظارات جامعه و مردم از شهرداری‌ها نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و از طرفی وظایف سنگین شهرداری‌ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: مردم باید شاهد انعکاس فعالیت‌ها، اقدامات و خدمات شبانه‌روزی شهرداری باشند و در عین حال از مشکلات، انتظارات و محدودیت‌های آن هم مطلع شوند و این ظرفیت در صدا‌و‌سیمای استان‌ها فراهم است تا در تعامل بهتر با روابط عمومی شهرداری‌ها زمینه ارتباط بیشتر میان شهرداری و شهروندان را فراهم کنند.


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به این‌که تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله دستاوردهای مهم پس از پیروزی انقلاب است، گفت: به نظر می‌رسد صدا و سیما باید در زمینه ارتقای جایگاه مدیریت شهری شامل شورا و شهرداری به‌عنوان نهادهای عمومی غیردولتی فعالیت‌های متنوعی داشته باشد و تصویر درستی از ضرورت مشارکت شهروندان جهت ارتقای وضعیت مدیریت‌های شهری برای افکار عمومی ترسیم نماید.


وی در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم می‌بایست به‌طور جدی در دستور کار صدا و سیما باشد و با توجه به کارکردها و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم رسانه‌ها در فرآیند آموزش شهروندان و ارتقای فرهنگ شهروندی؛ ضرورت دارد همکاری صدا و سیما با شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های تأثیرگذار در مدیریت شهری وارد مرحله جدیدی شود.


جمالی‌نژاد در ادامه به اهمیت جایگاه توسعه شهرها در حریم و مشکلات زیست‌محیطی که اکثر شهرها درگیر آن هستند اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده هرگاه رسانه‌ به ابعاد مختلف توسعه مسائل زیست‌محیطی توجه کرده، این موضوع موجب حساس شدن مردم و افزایش آگاهی آنها شده است و در این عرصه باید به ارائه برنامه‌های آموزشی به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان توجه نمود.


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان با اشاره به افزایش نفوذ صدا و سیما در مناطق مختلف کشور طی سال‌های اخیر بر رفع مشکلات عدم آنتن‌دهی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در تمامی بخش‌های کشور و ضرورت تقویت فرستنده‌های صدا و سیما برای دریافت برنامه‌های رادیو و تلویزیون در تمامی کشور تأکید کرد.


انتهای پیام/4105/ن
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته