دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1397 - 18:50
واشنگتن پست افشا کرد؛

تلاش عربستان برای ساخت موشک‌های بالستیک

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با استناد به برخی تصاویر ماهواره‌ای از وجود کارخانه‌ تولید موشک‌های بالستیک در عربستان خبر داد.
کد خبر : 355077
2.JPG

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از واشنگتن پست، بررسی تصاویر ماهواره‌ای عربستان نشان می‌دهد که این کشور کارخانه‌ای به منظور تولید موشک‌های بالستیک ساخته است و  چنین اقدامی نگرانی‌ها در خصوص فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای سعودی‌ها تحت رهبری محمد بن سلمان 33 ساله را افزایش می‌دهد. این کارخانه در منطقه‌ای در جنوب غربی ریاض واقع شده است.



از سوی دیگر آمریکا به طور محرمانه توافقی هسته‌ای با عربستان منعقد نموده که احتمال دارد به سعودی‌ها اجازه غنی‌سازی سوخت هسته‌ای را داده باشد و این مسئله در کنار ساخت کارخانه تولید موشک بالستیک بسیار خطرناک خواهد بود.


«جفری لوئیس» کارشناس تسلیحات هسته‌ای در این خصوص می‌گوید: «به نظر می‌رسد عربستان تلاش دارد تا توانایی خود را در ساخت موشک‌های بالستیک و کلاهک‌های هسته‌ای بسنجد و چنین مسئله‌ای حتی در صورت شکست پروژه سعودی‌ها خطرناک محسوب می‌شود.»


کارشناسان سیاسی معتقدند در صورتی که عربستان سعودی توانایی ساخت موشک‌های بالستیک را پیدا کند، رقابت تسلیحاتی ویرانگری در منطقه ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/4095/ 4122/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته