خودروهای هندی به بازار ایران میآیند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، فرزین انتصاریان در مراسم نخستین دوره جایزه ملی کیفیت صنعت خودرو که اکنون در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه صنعت خودروسازی یک صنعت ملی است که همه ما به آن وابسته هستیم، گفت: ما در طول تاریخ خودروسازی خود هیچ موقع تا این اندازه به توسعه و رشد در این بخش نرسیده بودیم.
وی افزود: هم اکنون در صنعت خودروسازی کشور بیش از 400 هزار نفر شاغل وجود دارد که نشان از اهمیت اشتغالزایی این صنعت برای کشور دارد.
انتصاریان با اشاره به واردات انواع خودروی چینی به کشور و نیز ورود تدریجی خوروهای هندی در آینده نزدیک اظهارکرد: فشاری که از سوی خودروهای چینی و هندی به بازار ایران وارد میشود، تنها منوط به کشور ما نیست و سایر بازارهای جهانی را نیز تحت تاثیر خود قرار دادهاست.
رئیس انجمن ملی مدیریت کیفیت با اشاره به ارزیابی ملی کیفیت خودرو که امسال برای نخستین بار در کشور انجام شده است، تصریح کرد: چنین ارزیابیهایی از صنعت خودرو موجب میشود ما از خودمان شناخت بهتری داشته باشیم و رویکردهای تولید خودرو در کشور را تغییر دهیم.
وی افزود: هم اکنون در صنایع خودروسازی کشورهای توسعهیافته رویکردی با عنوان رویکرد "نقص صفر" وجود دارد که موجب شده است هیچ ایرادی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی تحمل نشود.
انتصاریان با بیان اینکه هم اکنون خودروسازان ما نسبت به وجود ایراداتی در تولیداتشان آگاهی دارند، گفت: متاسفانه با وجود این آگاهی، گاه خودروسازان به گونهای رفتار میکنند که انگار نمیتوانند این ایراد را برطرف کنند.
رئیس انجمن ملی مدیریت کیفیت گفت: اینکه میبینیم خودروهای تولیدی داخل با وجود ایراداتی که به آنها وارد است همچنان کار میکنند، حکایت از آن دارد که وجود نقص و ایراد در خودروهای وطنی 100 به 10 است که در صورت انجام دقت و کار کارشناسی بیشتر میتوان این نقایص را برطرف کرد.
وی تاکید کرد: برای آن که بتوانیم به سمت خودروسازی متعالی و ارتقا یافته حرکت کنیم، باید رویکرد نقص صفر را جایگزین رویکرد کنترل کیفیت فعلی کنیم.
رئیس انجمن ملی مدیریت کیفیت همچنین بر تولید صادرات محور خودرو تاکید کرد و گفت: باید تولید خودرو در ایران برای صادرات انجام شود، چرا که صرف تولید برای خودمان آن هم پشت درهای بسته، ما را به جایی نمیرساند.
انتهایپیام/
انتهای پیام/