دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 13:03

رئیس انجمن داروسازان تهران: اقتصاد داروخانه‌ها بیمار است

رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه دو سوم فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی خدمات دارویی ارائه می‌‌کنند، گفت: اقتصاد معیوب و بیمار داروخانه‌ها موجب گرایش داروسازان به اشتغال در خدماتی به جز خدمات دارویی شده است که این موضوع نیاز به توجه دارد.
کد خبر : 35498

دکتر جلیل سعیدلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره مهم‌ترین مطالبات داروسازان گفت: داروسازان کشور توانمندی بسیاری دارند اما متاسفانه جایگاهی که برای آنها در نظام سلامت تعریف شده به اندازه توانمندی آنها نیست، بنابراین تعریف یک جایگاه مناسب در نظام سلامت از مهم‌ترین مطالبه داروسازان است.


رئیس انجمن داروسازان تهران به مهم‌ترین مشکلات داروسازان اشاره کرد و افزود: مشکلات صنفی، اقتصادی، تعرفه‌های داروسازی، تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبه‌های داروخانه‌ها جزو مهم‌ترین مشکلات داروسازان است که آنها را در ادامه روند کار دچار مشکل کرده است.


وی تصریح کرد: اداره مالیات مبالغ هنگفتی را برای داروخانه‌ها تعیین کرده است که متاسفانه پرداخت این مالیات‌ها متناسب با درآمد داروسازان نیست.


سعیدلو با بیان اینکه تنها دوسوم فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی خدمات دارویی ارائه می‌‌کنند، گفت: داروسازان می‌توانند در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های خود را به عرضه بگذارند اما باید اقدامی انجام داد تا این افراد در محیط کاری و علمی خود به ارائه خدمت بپردازند.


رئیس انجمن داروسازان تهران اظهار کرد: تعداد فارغ التحصیلان رشته داروسازی رو به افزایش است، بنابراین توجه به مطالبات این قشر و فراهم‌سازی بستری مناسب برای ادامه فعالیت‌ آنها بسیار حائز اهمیت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: داروخانه داروساز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته