دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1397 - 09:28

روابط عمومی‌ها از کارهای کلیشه‌ای و سنتی فاصله بگیرند

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تأکید کرد: در عصر اطلاع‌رسانی و ارتباطات مدرن امروز، روابط عمومی‌ها باید از کارهای کلیشه‌ای و سنتی فاصله بگیرند.
کد خبر : 354970
1548305961-1548231748-3e2a1018.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تبریز، علیرضا عبداللهی‌نژاد در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۳ کشور که به میزبانی دانشگاه تبریز و با حضور میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز، دبیران مناطق ده‌گانه آموزش عالی و مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه سه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه تبریز از گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جزء دانشگاه‌های تأثیرگذار و پیشتاز منطقه و کشور بوده است.


وی به جایگاه و نقش خطیر روابط عمومی‌ها در بهبود عملکرد سازمان و تبیین دقیق و درست دستاوردها اشاره کرد و افزود: حرفه روابط عمومی جزء مشاغل سخت است و از این رو ضروری است مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادها بیش از پیش به اهمیت و جایگاه آن و به‌ویژه به فعالان این مجموعه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور توجه داشته باشند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، با تأکید بر اینکه در عصر اطلاع‌رسانی و ارتباطات مدرن امروز باید روابط عمومی‌ها از کارهای کلیشه‌ای و سنتی فاصله بگیرند، تصریح کرد: امروزه افرادی در این حرفه موفق هستند که مجهز به دانش روز و ایده‌های ناب، خلاق و شجاع باشند.


وی در بخش دیگر سخنان خود نقش روابط عمومی‌ها در هر دستگاه و سازمان را در دوران تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار جهانی علیه کشورمان، تعیین‌کننده و تأثیرگذار دانست و افزود: متأسفانه در دهه چهارم انقلاب، برخی مشکلات داخلی، فشارها و توطئه‌های قدرت‌های خارجی و نیز برخی سوء مدیریت‌ها باعث ریزش سرمایه اجتماعی شده و این امر موجب ایجاد جو بی‌اعتمادی در جامعه شده که در این راستا، روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها با ارائه دقیق، درست و مطلوب دستاوردهای و خدمات خود می‌توانند باعث افزایش سطح اعتماد و امید در جامعه شوند.


به گفته عبداللهی نژاد، وجود روابط عمومی حرفه‌ای در هر دستگاه و سازمانی ضروری است و در این خصوص نیز لازم است، فعالان این مجموعه دوره‌های آموزشی لازم و به‌روزی داشته باشند و سطح دانش و مهارت حرفه‌ای خود را ارتقا بخشند.


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم همچنین با اشاره به ظرفیت و انگیزه بالای دانشجویان و تسلط بسیاری از آنها بر فناوری‌های نوین ارتباطاتی و رسانه‌های جدید تأکید کرد: لازم است روابط عمومی دانشگاه‌ها فضا را برای فعالیت دانشجویان در عرصه اطلاع‌رسانی فراهم و از این پتانسیل عظیم برای ترویج و تشریح دستاوردهای خود بهره‌گیری کنند.


میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در دهه ۲۰ با ایجاد دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرده و در حال حاضر با وجود داشتن ۲۱ دانشکده، ۱۰ مرکز پژوهشی، چندین دانشکده اقماری و ۸۰۰ عضو هیئت علمی به‌عنوان یکی از دانشگاه جامع، برتر و سطح کشور است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر در این دانشگاه ۲۴ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند؛ از این تعداد ۴۰ درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند. از این رو دانشگاه تبریز از بدو تأسیس تا به امروز نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تربیت نیروی انسانی کشورمان در بخش‌های مختلف داشته است.


مجیدی با تأکید بر اینکه دانشگاه تبریز علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در امر گسترش آموزش عالی در منطقه و جهان نیز نقش برجسته و ارزنده‌ای داشته است، تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه با ۱۵۳ دانشگاه از کشورهای مختلف جهان تفاهم‌نامه همکاری مشترک دارد.


رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود نقش مهم و تأثیرگذاری در تحولات منطقه و کشورمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته است، تصریح کرد: دانشگاهیان دانشگاه تبریز و به‌ویژه دانشجویان این دانشگاه در صحنه‌های خطیر انقلاب اسلامی جزو پیشگامان کشور بوده‌اند که نمونه بارز این امر تقدیم اولین شهید در قیام ۲۹ بهمن، شروع انقلاب فرهنگی از این دانشگاه و به خصوص پشتیبانی علمی و تجهیزاتی از رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بوده است.


به گفته وی دانشگاه تبریز، همچنین در طول فعالیت خود، بزرگان زیادی را در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای اقتدار و شکوفایی کشورمان تربیت کرده است.


مجیدی در ادامه به نقش و رسالت روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و یادآور شد: روابط عمومی‌ها یکی از بخش‌های مهم، اساسی و تأثیرگذار در هر نهاد و دستگاه به شمار می‌روند، چراکه به‌عنوان سیستم و پل ارتباطی بین مسئولان، مردم و جامعه مطرح هستند.


وی افکارسنجی با توجه به نیاز روز جامعه، انعکاس نظرات و دیدگاه مردم به مسئولان، اعتمادسازی و ایجاد امید در جامعه را از جمله رسالت روابط عمومی‌ها در هر دستگاه و نهاد بیان کرد و گفت: فعالان این حوزه وظایف سنگینی را در قبال جامعه و دستگاه حوزه فعالیت خود بر عهده دارند که با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای، برقراری ارتباط چند سویه و بدون هرگونه تبعیض بین مردم و سازمان و صداقت در این حرفه می‌توان در این راستا موفق عمل کرد.


انتهای پیام/4021/
 


انتهای پیام/

برچسب ها: روابط عمومی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب