دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست واحد بافت:

منزلت و تعالی کارمندان در خدمت‌رسانی به مردم است

سرپرست دانشگاه آزاد واحد بافت بیان کرد: در نظام اسلامی، فلسفه وجودی سازمان ها و نهادها و نیز به کارگیری کارمندان و کارگزاران اجرایی، خدمت‌رسانی به مردم است. در این نظام، کارمندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و درستی بسیاری از کارها به دست آنان است.
کد خبر : 35474

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم خراسانی پاریزی در مراسم روز کارمند با گرامیداشت هفته دولت و تبریک میلاد امام رضا به گوشه‌ای از فضایل آن حضرت پرداخت و گفت: هنگامی که امام رضا (ع) به دعوت اجباری مأمون، از مدینه به سمت خراسان حرکت کردند، هیچ کس گمان نمی‌کرد که این سفر سرآغاز یک جریان فرهنگی نوین در عصر خلافت عباسیان شود و زمینه فروپاشی شوکت و قدرت آنها و تقویت جایگاه اجتماعی شیعیان را فراهم کند.


سرپرست واحد بافت خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در این سفر از ابتدا تا انتها با شیوه‌ای هوشمندانه به گونه‌ای عمل کردند که نه تنها خواسته‌های مأمون در مسیر سفر محقق نشد، بلکه برخلاف آنچه او در سر می‌پروراند، زمینه گرایش بیشتر مردم به این امام همام و آشنایی آنها با افکار ایشان به عنوان امام شیعیان بیش از پیش فراهم شد.


خراسانی پاریزی ادامه داد: اوج هنر امام در مدیریت فضای به وجود آمده را می‌توان در مسیر نیشابور به مرو جستجو کرد. آنجا که امام با عده‌ای از محدثان شیعه و سنی مواجه شدند که از امام تقاضای حدیثی را فرمودند و امام نیز حدیث سلسلةالذهب را که مورد قبول همه فرق اسلامی می‌باشد، برای آنها نقل کردند که امامت و ولایت امام رضا (ع) و پدرانشان را تا پیامبر (ص)، از زبان خدا و پیامبر اثبات می‌کند.


وی به بیان تقارن این میلاد و روز کارمند پرداخت و با نقل حدیثی از امام رضا بیان کرد: امام رضا (ع) می‌فرماید«بعد از انجام واجبات، کارى بهتر از ایجاد خـوشحالى براى مومن، نزد خداوند بزرگ نیست. هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف کند خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد».


سرپرست واحد بافت گفت: در اسلام، منزلت اجتماعی به عنوان موهبت و امانت الهی در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد تا برای رفع محرومیت‌ها و گرفتاری‌ها از امور جامعه به کار گرفته شود. بنابراین، اگر کارمندان و کارگزاران نظام اسلامی با انگیزه‌های الهی، امانت‌داری و خدمت‌رسانی به مردم در جایگاه خود قرار گرفته‌اند، باید شکرگزار پروردگار بزرگ باشند.


در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سالار محمدی سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافت به ذکر مناقبی از امام رضا(ع) پرداخت.


مولودی خوانی ،اهدای لوح و تجلیل از برگزیدگان مسابقه سوره حدید پایان بخش این مراسم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته