دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 10:10
به توان چهل/2؛

رشد و توسعه دانشگاه پیام نور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: رشد و توسعه دانشگاه پیام نور با هدف اینکه امکان تحصیلات دانشگاهی را برای همه مردم فراهم کرد، از دستاوردهای انقلاب است.
کد خبر : 354564
همدان.jpg

صفی‌الله صفایی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره دستاوردهای دانشگاهی 40 ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارنامه 40 ساله علم و دانش در ایران بسیار پربار و قابل‌تقدیر است؛ از دستاوردهای دانشگاهی در این 40 سال می‌توان به رتبه شانزدهم دنیا برای ایران در پایگاه‌های بین‌المللی تولید علم اشاره کرد.


وی افزود: رشد و توسعه دانشگاه پیام نور با هدف اینکه امکان تحصیلات دانشگاهی را برای همه مردم فراهم کرد، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.


رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور این است که درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی این دانشگاه، برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی قبول می‌شوند.


41 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام نور همدان


صفایی درباره تعداد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه پیام نور همدان موفق شده است که از ابتدای تأسیس تاکنون 41 هزار فارغ‌التحصیل تحویل جامعه دهد.


وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان همدان دارای 15 شعبه است که در محروم‌ترین نقاط استان، دانشگاه پیام نور وجود دارد و همه می‌توانند به‌راحتی در محل زندگی خود تحصیل کنند.


رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان عنوان کرد: این دانشگاه بهترین آزمایشگاه‌های تخصصی را دارد؛ دستگاهی به نام اندازه‌گیری نانو دارد که هیچ دانشگاهی در استان همدان این دستگاه را ندارد.


امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با حوزه صنعت


صفایی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور استان همدان تفاهم‌نامه‌های بسیاری با پارک علم و فناوری و حوزه صنعت امضا کرده تا بتواند ارتباط دانشگاه با صنعت را بهبود ببخشد.


وی افزود: در پنج مرکز همدان، اسدآباد، نهاوند، ملایر و تویسرکان دفتر پارک علم و فناوری تأسیس‌ شده که دانشجویان می‌توانند محصولات تولیدی خود را در این دفاتر ثبت کنند.


رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه 42 رشته کارشناسی ارشد و بیش از 300 رشته کارشناسی در پیام نور همدان دایر است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو هزار دانشجو در مقطع ارشد و 11 هزار نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.


انتهای پیام/4118/4123/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته