دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 06:43

آلمان برای مقابله با افراط‌گرایان بودجه اختصاص داد

شورای ایالت وردراین ـ وستفالن آلمان از اختصاص بودجه برای پیشگیری از اقدامات خشونت‌آمیز سلفی‌‌ها و افراط‌گرایان خبر داد.
کد خبر : 354558
7585422.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از domradio، شورای ایالت وردراین ـ وستفالن آلمان قصد دارد تا بودجه بیشتری برای پیشگیری از اقدامات خشونت‌آمیز سلفی‌ها و افراط‌گرایان اختصاص ‌و نیروها و مراکز مشاوره را در این ایالت افزایش دهد.


مسئولان وزارت ادغام و خانواده و نیز وزارت امور داخلی ایالت نوردراین ـ وستفالن اعلام کردند که در راستای پیشگیری از اقدامات خشونت‌آمیز سلفی‌ها، مراکز مشاوره و پشتیبانی در این ایالت افزایش خواهد یافت. به‌ این‌ ترتیب خانواده و نزدیکان نوجوانان و جوانانی که احساس می‌کنند آنها از گروه‌های افراطی تأثیر پذیرفته‌اند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. درحال حاضر ۱۷ مرکز مشاوره و پشتیبانی در ایالت نوردراین وستفالن وجود دارد و این تعداد به ۲۵ مرکز افزایش خواهد یافت. 


علاوه‌بر این، از سال جاری در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان، دست‌کم ۱.۶ میلیون یورو به برنامه‌های پیشگیرانه اختصاص داده می‌شود و دست‌کم یک میلیون یورو برای پروژه‌های آموزشی در حوزه دموکراسی، سیاست و ارزش‌های جامعه آلمان هزینه خواهد شد. همچنین تعداد کارکنان مراکز مشاوره‌ و پشتیبانی که در شهرهای بن، دوسلدورف، دینس‌لاکن و ووپرتال فعالیت دارند افزایش خواهد یافت.


به‌گفته یکی از سخنگویان وزارت امور داخلی، به‌زودی ۲۵ مرکز تمام‌وقت در ایالت نوردراین وستفالن برای افرادی که به مشاوره نیاز دارند، ایجاد خواهد شد. این اطلاعات که در روزنامه راینیشه‌پست منتشر شده، از سوی اعضای کابینه دولت نوردراین وستفالن تأیید شده است. اعضای کابینه بر مبنای گزارش کارگروه «پیشگیری از سلفی‌گری به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی» تصمیم گرفتند تا اقداماتی را برای پیشگیری از اقدامات خشونت‌آمیز افراط‌گرایان و سلفی‌ها در این ایالت انجام دهند.


این کارگروه از ۲۰۱۶ موظف شده‌ است تا فعالیت‌های وزارتخانه‌های مختلف را برای مبارزه با افراط‌گرایی هماهنگ ‌کند و برنامه‌های عملیاتی را در این‌ باره توسعه ‌دهد. 


هربرت رول، وزیر امور داخلی دراین‌باره گفت: «گرچه افراط‌گرایی در جامعه نوردراین وستفالن رشد چندانی نداشته است، اما سلفی‌ها همچنان برای جامعه ما تهدید محسوب می‌شوند. به‌این‌دلیل برنامه‌های پیشگیری از اقدامات سلفی‌ها به معنای سرمایه‌گذاری برای امنیت کشور است؛ به‌ویژه کسانی که از کشورهای درگیر جنگ با داعش به آلمان مهاجرت می‌کنند، می‌توانند خطر بزرگی برای ما باشند».


انتهای پیام/4033/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته