دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد علوی در گفتگو با آنا:

رضایی و بداوی سابقه درگیری با هم را داشتند/ حق ما قهرمانی بود

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: تمام استادیوم به شکل کرکننده‌ای چین را تشویق می‌کرد اما به دنبال گل من، تمام ورزشگاه در سکوت مطلق فرو رفت.
کد خبر : 354495
iran 2005 soccer.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمد علوی مربی تیم استقلال خوزستان درباره حضور خود در این تیم و مربیگری در این باشگاه لیگ برتری اظهار کرد: پس از آنکه فصل گذشته تمام شد و تیم کارون اروند خرمشهر را به لیگ یک آوردم، مدت زیادی انتظار کشیدم تا ببینم آیا تیمی از دسته‌های بالاتر به سراغم می‌آید یا خیر؟ اما هیچ پیشنهادی به من نشد تا متوجه شوم اگر 15 تیم را هم به لیگ برتر بیاوریم، تفاوتی در پیشنهادها نخواهد داشت و آنچه اهمیت دارد، این مسئله است که چه کسی مدیر برنامه‌های مربی است.


وی افزود: همیشه در دوران فوتبال خود، سالم و بی‌حاشیه بودم و تلاش کردم که مربیگری را هم به شکلی سالم آغاز کنم. سال گذشته هم آمار تیم کارون اروند فوق‌العاده بود و در هر بازی میانگین دو گل زده را برجای نهادیم. به همین خاطر وقتی پیشنهاد استقلال خوزستان ارائه شد، با خوشحالی مربیگری این تیم را قبول کردم زیرا هم کریم بوستانی و هم کریم قنبری از مردان کاربلد و بزرگ فوتبال هستند و می‌توان در این شرایط برای نجات استقلال خوزستان امیدوار بود.


مربی تیم استقلال خوزستان درباره مشکلات این باشگاه بیان کرد: از سال گذشته تجربیات بسیار باارزشی در امر مربیگری به دست آوردم. بسیاری از شاگردان سال گذشته‌ام اکنون در تیم‌های لیگ حضور دارند و این را می‌دانم که خوزستان چه گوهرهایی در فوتبال دارد. این پتانسیل می‌تواند بالا به هر مربی‌ای کمک کند. در این مدت مدرک مربیگری درجه B خود را هم دریافت کردم و در ماه اسفند در کلاس‌های درجه A  شرکت خواهم کرد.


علوی در ارتباط با شرایط کنونی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: قبل از مسابقات معتقد بودم که برنده تیم‌های ایران و ژاپن این قابلیت را دارد که قهرمان آسیا شود. اما ژاپن دیروز اصلاً تیم خوبی نشان نداد و در این شرایط بازیکنان ما باید از این شرایط به بهترین شکل استفاده کنند و قهرمان شوند.


بازیکن پیشین تیم ملی اضافه کرد: باید به بازیکنان کنونی تیم ملی این را گفت که اگر قهرمان نشوند، تا ابد بابت از دست دادن این موقعیت حسرت می‌خورند همان‌طور که ما در سال 2004 لایق قهرمانی بودیم اما این شانس را از دست دادیم و هنوز هم حسرت آن را می‌خوریم.


علوی درباره شرایط تیم سال 2004 اذعان کرد: در آن زمان هم مثل الان، شرایط دفاعی تیم خوب بود. البته وقتی صحبت از کار دفاعی می‌شود تنها منظور مدافعان نیستند بلکه منظور، ساختار دفاعی تیم است. همان‌طور که در تیم کنونی، اولین دفاع از بازیکنان هجومی چون طارمی، آزمون و امیری آغاز می‌شود و دوندگی آن‌ها پرس را در زمین حریف ایجاد می‌کند.


 بازیکن پیشین تیم ملی درباره گلی که در نیمه‌نهایی مسابقات چین، وارد دروازه میزبان مسابقات کرد، گفت: اصلاً فکرش را نمی‌کردم که در مسابقه صاحب موقعیت گلزنی شوم اما این موقعیت ایجاد شد و موفق به گلزنی شدم. هیچ‌وقت از یاد نمی‌برم که تمام استادیوم تا قبل از گل به شکل کرکننده‌ای چین را تشویق می‌کرد اما به دنبال گل من، تمام ورزشگاه در سکوت مطلق فرو رفت. استادیوم مثل قبرستان شده بود و چنان سکوتی حاکم بود که صدای یکدیگر را در زمین می‌شنیدیم.


علوی درباره عواملی که باعث از دست دادن عنوان قهرمانی مسابقات 2004 شد، بیان کرد: واقعاً در آن مسابقه حق‌مان این نبود که 10 نفره شویم اما داور ستار زارع را اخراج کرد. بعد از آن هم ناجی بداوی یک موقعیت تک به تک را از دست داد و خطای مسلم روی علی کریمی که باید با کارت قرمز روبه رو می‌شد، نادیده گرفته شد. در ضربات پنالتی هم که یحیی گل‌محمدی پنالتی خود را چیپ زد و با از دست رفتن این پنالتی، شانس‌مان بر باد رفت.


بازیکن پیشین تیم ملی درباره حاشیه‌های آن تیم و محرومیت چند تن از بازیکنان گفت: نمی‌دانم دلیل این مسئله چه بود. در بازی با عمان رحمان رضایی و بداوی با هم درگیر شدند. البته این درگیری تنها مربوط به آن مسابقات نبود و مدتی قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا، این دو در اردوی اتریش هم درگیر شده بودند. شاید این اتفاق به خاطر آن بود که رضایی باتجربه‌تر بود و  در اروپا بازی می‌کرد و بداوی جوان و جویای نام بود و این دو در قلب دفاع باید در کنار هم بازی می‌کردند. اما هرچه بود، در جام ملت‌ها هم اختلاف آن‌ها دوباره تکرار شد.


انتهای پیام/۴۰۵۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته