دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1397 - 16:55
به توان چهل/1؛

ارتقای علمی و پژوهشی دانشگاه پیام‌نور کردستان پس از انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی، استان کردستان فقط 200 نفر دانشجو داشت و اکنون بیش از 60 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر : 354456
1438326156-189kurdtoday.jpg

اسکندر مرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره دستاوردهای دانشگاه پیام‌نور کردستان اظهار کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استان کردستان در حوزه آموزش عالی شاهد تحولات مهم و قابل‌ملاحظه بود. در حال حاضر تمام زیرنظام‌های آموزش عالی در استان کردستان مستقر هستند و تقریباً تمام نیازهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی استان را پوشش می‌دهند. همه دانشگاه‌های استان کردستان پتانسیل آموزش نیروی انسانی متخصص را دارند.


رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان ادامه داد: تا قبل از انقلاب فقط شعبه‌ای از دانشگاه رازی کرمانشاه در استان مستقر بود. اکنون دانشگاه کردستان، علوم‌پزشکی کردستان، دانشگاه پیام‌نور و آزاد و علمی-کاربردی و دانشگاه فرهنگیان در استان حضور فعال و سودمند دارند. این مراکز دانشگاهی بسترهای توسعه همه جانبه استان را بر اساس علم‌محوری و خردورزی فراهم کرده‌اند. تا قبل از انقلاب اسلامی، استان کردستان فقط 200 نفر دانشجو داشت و اکنون بیش از 60 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند. همچنین باید به این آمار، سایر شهروندان کردستان را که در سایر دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد.


وی درخصوص وضعیت فعلی دانشگاه پیام‌نور کردستان خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کردستان همانند سایر دانشگاه‌های استان خدمات ارزنده‌ای در حوزه آموزش عالی به مردم استان ارائه کرده است. این دانشگاه با چهار مرکز و پنج واحد شهرستانی بیش از 12 هزار نفر دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دارد و بسترهای لازم را برای علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه آموزش عالی را با هزینه اندک فراهم کرده است.


رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان در ادامه سخنان خود درباره دستاوردهای دانشگاه پیام‌نور کردستان تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور با شعار «آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت» توانسته است فرصت‌ها و پتانسیل‌های آموزش عالی در اقصی نقاط کشور را فراهم کند و کسب برترین رتبه کشور به لحاظ کیفیت آموزشی، کسب رتبه‌های برتر پژوهشی و فرهنگی باعث ارتقای سطح علمی و برند دانشگاه پیام نور در سطح ملی و بین‌المللی شده است.


تداوم موفقیت دانشگاه پیام‌نور کردستان در آزمون‌های ورودی کارشناسی‌ارشد و دکتری


مرادی با اشاره به توانمندی دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری جزو افراد موفق بوده و در آزمون‌های استخدامی ادارات و نهادهای دولتی و عمومی، وکالت و کارشناسی درصد بالایی از قبول شدگان را به خود اختصاص می‌دهند که این مایه افتخار برای این دانشگاه بوده و خدمتی به فرزندان شایسته این مرز و بوم است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور در کنار آموزش رسمی، به آموزش‌های کاربردی و کارآفرینی و مهارت‌های تکمیلی کسب‌و‌کار  به‌صورت الکترونیکی و از راه دور جهت ورود به بازار کار اقدام می‌کند، گفت: برای متقاضیان دوره گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان مرکزی دانشگاه صادر می‌شود.


رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان با اشاره به رشته‌های مختلف مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور کردستان اعلام کرد: هم‌اکنون در مرکز سنندج 55 رشته کارشناسی و 6 رشته کارشناسی‌ارشد، در مرکز سقز 28 رشته کارشناسی و  5  رشته کارشناسی‌ارشد، در مرکز بیجار 25 رشته کارشناسی و 5 رشته کارشناسی‌ارشد و همچنین در مرکز مریوان 22 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی‌ارشد دایر است.


مرادی ادامه داد: در واحد قروه 10 رشته، در واحد دیواندره 16 رشته، در واحد بانه 14 رشته، در واحد کامیاران 6 رشته، در واحد سروآباد چهار رشته و در واحد حسن آباد یاسوکند دو رشته در مقطع کارشناسی فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند هر کدام از این رشته‌ها را در مقطع کارشناسی انتخاب کنند.


وی درباره وضعیت دانشگاه پیام‌نور کردستان تأکید کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کردستان دارای 81 عضو علمی با مرتبه استادیار و دانشیار است و 58 درصد از جمعیت دانشجویان را زنان و 42 درصد دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.


حضور فعال دانشگاه پیام‌نور کردستان در اجرای مقالات پژوهشی و علمی


رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان در رابطه با آمار پژوهشی سال 96 و 97 این دانشگاه عنوان کرد: در دانشگاه پیام نور کردستان تعداد مقالات علمی و پژوهشی 19 عدد، مقالات چاپ‌شده علمی ترویجی پنج عدد، مقاله چاپ‌شده isc به تعداد 65 عدد، هفت مقاله به چاپ رسیده در isi، تعداد 28 مقاله چاپ‌شده در نشریات بین‌المللی و 11 مقاله به چاپ رسیده در scopuse وجود دارد و 22 مورد تألیف و ترجمه کتاب صورت گرفته است. 


مرادی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد 38 همایش در دانشگاه پیام‌نور کردستان برگزار شده و جمع طرح‌های پژوهشی در این دانشگاه 31 طرح است همچنین 45 انجمن علمی و 22 کانون فعال نیز در این دانشگاه به فعالیت‌های خودمشغول هستند.


انتهای پیام/4107/4113/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته